På söndag är det äntligen dags! [Sommartrafik RBV]

Startat av Carl Eric, 20 juli 2012, 18:52:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Jag vet att det har varit en lång väntan sedan den augusti förra året då vi senaste körde våra sommartåg, men på söndag är det alltså äntligen dags för en av sommarens absolut höjdpunkter. Nämligen Roslagsbanans Veterantågsförenings sommartrafik!

Precis som förra året kör vi de två sista söndagarna i juli (22 och 29 juli) samt de två första söndagarna i augusti. (5 och 12 augusti). På grund av banarbetet i Vallentuna kör vi i år två vändor till Lindholmen, via alla mellanstationer utan Stocksund och Bråvallavägen enligen den tidtabell som ni hittar lägst bak i tidtabellshäftet för Roslagsbanan samt på vår hemsida!

Fika finns till försäljning och alla SL-biljetter gäller som betalning. Medlemmar i RBV åker gratis mot uppvisande av medlemskort!

Mig träffar ni alla söndagar förutom den 29 juli i godsfinkan, och jag hoppas verkligen på att få se ombord!

Hjärtligt välkomna!
önskar
Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Karsten

Citat från: Carl Eric skrivet 20 juli 2012, 18:52:52 PM
På grund av banarbetet i Vallentuna kör vi i år två vändor till Lindholmen, via alla mellanstationer utan Stocksund och Bråvallavägen enligen den tidtabell som ni hittar lägst bak i tidtabellshäftet för Roslagsbanan samt på vår hemsida!

Kommer man inte förbi Vallentuna blir det svårt att köra till Lindholmen. Två vändor till Österskär ska det vara...

Karsten

Åk 12/8 i stället, mycket trevlig förare då! ;)

I och för sig är söndagens förare rumskamraten på jobbet, och vi har rätt skoj... 

Niclas Wennerlid

Citat från: Karsten skrivet 20 juli 2012, 21:45:18 PM
I och för sig är söndagens förare rumskamraten på jobbet, och vi har rätt skoj... 

Och han är ju trevlig han med :-)

// Niclas