Gamla bekanta

Startat av HJP, 18 juli 2012, 16:37:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

Denna bild hittade jag, när jag bläddrade igenom gamla fotografier. Jag har ingen aning om varifrån jag fått den, men på baksidan står: "Dagen före H 2/9 67", samt en namnteckning, som är "Börje" och något som möjligen kan vara "Öhrn", eller om det kan vara gamle TXASS Öhrming (stavades hans namn så, och hette han Börje?). Möjligen kan jag ha fått bilden av honom, när jag vikarierade som TXASS i Hornsberg, sommaren 1974?
Tycker mig skymta en H31 längst ut till vänster, förutom Capitolerna. Några av förarna känner jag igen, men långt ifrån alla. Någon annan som känner igen dessa gamla bekanta?

HJP

Ted Selander

Det är svårt med gamla ansikten, tänker en annan kollega till Sven Öhrming (och så småningom ordinarie txass).

L-O A.

Hej HJP.
Längst till höger i främre raden, sitter Lars-Erik Nilsson.

Mats W

Kan bidra med följande: andra sittande från vänster. Sven Warodell, sjunde stående från vänster, 5017 "Joppe" Johansson, tredje sittande från höger, 5638 "Lilla Svenne" (tänk att man aldrig lärde sig de rätta namnen!)
Ted får bekräfta eller dementera att jag kommer ihåg rätt

Gunnar D

Efter lite funderande tycker jag att jag känner igen "den civila", tredje stående från vänster. Möjligen från bussförarutbildningen 1971.

/Gunnar

Ted Selander

Citat från: Mats W skrivet 19 juli 2012, 08:49:57 AM
Kan bidra med följande: andra sittande från vänster. Sven Warodell, sjunde stående från vänster, 5017 "Joppe" Johansson, tredje sittande från höger, 5638 "Lilla Svenne" (tänk att man aldrig lärde sig de rätta namnen!)
Ted får bekräfta eller dementera att jag kommer ihåg rätt
Visst är det Lilla Svenne, en glad prick full av hyss. Vid rödljusen åkte pocketdeckaren oftast upp. Den kunde ju vara spännande, så mer än en gång hann det bli en signalväxling extra innan pelle åkte i botten.

Jan-Peter

Det var verkligen roligt att se Lilla Svenne på bild.
Han var nog en av de roligaste och gladaste killar i Hornsberg jag mött under mina år på Hornsberg.

Fd 8612 Eriksson