Huvudmeny

Ett pass i bilder

Startat av Krille, 16 juli 2012, 16:58:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Krille

Start vid halvtre-snåret på eftermiddagen, här utbackad och redo för framkörning till starthållplatsen. Mest lättkörda buss jag provat köra tror jag.
Stark, dragvillig motor, bromsar som tar jämnt och fint, ligger stadigt på vägen och relativt tvärsnodd. Enda nackdelen är väl något högt motorljud.

Framme vid gamla Konsum i Drängsmark och redo för en snabbtur som kör E4 hela vägen in till stan.

Några kilometer österut. Regn mot rutan, en vanlig syn den här sommaren!

Vändning vid gamla bussgaraget i Renholmen en stund senare.

Plockade ut en 700 mil gammal buss inför sista turen. Dessa går ju väldigt tyst och skrammelfritt, men nog tycker jag allt att vanliga helautomatlådan från ZF växlar mjukare än I-shift...Ett annat minus är att förarplatsen är trång, man fastnar med knäet i förarväskan när man ska sälja biljetter.

/K

Jona

Tack för fina bilder och intressant reportage.

Frågor, vilka turer på linje 214 och 217 går genom byarna mellan Drängsmark och Frostkåge (t.ex Drängsmarkskläppen) och vilka går stora vägen genom skogen direkt till E4 påfarten vid Ostviksbrännan?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Krille

Citat från: Jona skrivet 17 juli 2012, 12:14:14 PM
Frågor, vilka turer på linje 214 och 217 går genom byarna mellan Drängsmark och Frostkåge (t.ex Drängsmarkskläppen) och vilka går stora vägen genom skogen direkt till E4 påfarten vid Ostviksbrännan?
/Jona

Är nog bara 14.00 214 Byske-Drängsmark som går via skogen. Iaf kör samtliga 217 som går via Frostkåge via Drängsmarkskläppen etc.

/K

yngrot

Trevligt med lite jobbturer  sånt uppskattas och jag håller med om I-shift den är inte helt lätt att köra mjukt med tyvärr..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina