Apropå Wasatrafik på Värmdö...

Startat av Ulf Berlin, 17 oktober 2007, 01:15:26 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Berlin

...så kommer här ett par vagnar ur deras flotta tagna 1999-05-07 vid nuvarande Kolviks hållplats./Ulf
(Vad hette Kolvik tidigare?)

WASA/SWE 1021 på linje 461 mot Evlinge.

WASA/SWE 1843 på linje 462 mot Ramsdalen.(Bakom står WASA/SWE 1023 på linje 463 mot Sandö brygga.)

Dubblerad ägarmärkning!

Jona

HEJ

Tack Ulf för dessa underbara bilder. Otroligt charmig bussmodell också. Mera av den varan tack.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Tobbe

Citat från: Ulf Berlin skrivet 17 oktober 2007, 01:15:26 AM
...så kommer här ett par vagnar ur deras flotta tagna 1999-05-07 vid nuvarande Kolviks hållplats./Ulf

WASA/SWE 1843 på linje 462 mot Ramsdalen.(Bakom står WASA/SWE 1023 på linje 463 mot Sandö brygga.)

Dubblerad ägarmärkning!

Trevliga bilder.
Kolvik Hette den förut också.

Walter

Jag har en notering att denna någon gång skulle tillhört Interbus med nummer 545. Kan det stämma eller är det helt fel. Blir tveksam då denna busstyp inte är självklar hos ett företag som Interbus

Edit> Tack för bilderna också!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kvarne

Var detta en fd SL Buss AB-vagn...? Med tanke på att den verkar ha littera-skylt under framrutan....?

Fin-fina bilder var det i alla fall!  :D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Walter

Citat från: Kvarne skrivet 17 oktober 2007, 06:56:56 AM
Var detta en fd SL Buss AB-vagn...? Med tanke på att den verkar ha littera-skylt under framrutan....?

Fin-fina bilder var det i alla fall!  :D

FD H5 4310 enligt SBH
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kristofer

Kolvik har hetat Kolvik mycket länge. Men innan dess hette hållplatsen Kärleksstigen.

Hållplatsen var tidigare belägen närmare avfarten mot Kolviks brygga. Jag har för mig att den flyttades närmare Fruvik i samband med att Dalvägens hållplats flyttades och bytte namn till Hemmesta centrum.

Mellan gamla och nya Värmdövägen mitt emot Shellmacken låg tidigare en Texacoverkstad som stolt skyltade med att "Rost- och plåtskador utföres" på ett större plakat. Jag undrade alltid hur ofta nån kom in och bad om en rejäl rostskada...
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

at1981

Hejsan!

En annan sak som jag minns när jag ser dessa bilderna, då bilderna i sig är bevis nog är att verkligheten avvek från innehållet i tidtabellen. Nämligen den att 462 via Evlinge som angavs i tidtabellen separerades i en 461 till Evlinge och en 462 direkt till Saltarö och Ramsdalen.

Men finns det någon här som har en bild på en 436 i Ramsdalen? (436 har gått till Ramsdalen den med, då dåvarande SL Buss AB ville köra all sin trafik själv men det blev väl för opraktiskt när skolbuss och SL-buss skulle mötas på de smala landsortsvägarna)

Det jag minns var att det på söndagar gick en tur 15:40 från Slussen till Ramsdalen på 436, jag åkte med en sådan tur en söndag (hösten 1995) och då var det ledvagn dessutom. Hade ingen kamera då, men det vore kul om någon annan rent av har bild på ledvagn i Ramsdalen :) :).

MVH at1981 !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Walter skrivet 17 oktober 2007, 06:59:07 AM
FD H5 4310 enligt SBH

Sedan Wasatrafik 414 > 1021 och - för att svara på en fråga i ett annat inlägg - Interbus 545. Såldes i januari 2004 till AB Demonteringar.

Walter

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 oktober 2007, 08:36:06 AM
Sedan Wasatrafik 414 > 1021 och - för att svara på en fråga i ett annat inlägg - Interbus 545. Såldes i januari 2004 till AB Demonteringar.

Där ser man. Alltid ett svar här på BS.Tackar!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

Helt suveränt med dessa bilder, bilderna tagna på min 30 årsdag till och med....
detta var en fredag och jag fick rycka ut och köra brödbil åt Skogaholms Borlänge - Uppsala - Borlänge på natten, arbetstid 21.00 - 05.30, det var så skönt att jobba natt, att få gå hem och lägga sig när alla andra började att jobba....

Någon som vet vart 1843 tog vägen... ?

Tobbe

Citat från: Kristofer skrivet 17 oktober 2007, 08:28:14 AM
Kolvik har hetat Kolvik mycket länge. Men innan dess hette hållplatsen Kärleksstigen.

Hållplatsen var tidigare belägen närmare avfarten mot Kolviks brygga. Jag har för mig att den flyttades närmare Fruvik i samband med att Dalvägens hållplats flyttades och bytte namn till Hemmesta centrum.

Mellan gamla och nya Värmdövägen mitt emot Shellmacken låg tidigare en Texacoverkstad som stolt skyltade med att "Rost- och plåtskador utföres" på ett större plakat. Jag undrade alltid hur ofta nån kom in och bad om en rejäl rostskada...
[/quote
Det var inte långt bakåt dom flyttade kolviks hållplats det var ca 50-100 meter bakåt. Vet du hur länge sen den hette Kärleksstigen?

Kristofer

Citat från: Tobbe skrivet 17 oktober 2007, 19:23:44 PM
Citat från: Kristofer skrivet 17 oktober 2007, 08:28:14 AM

Det var inte långt bakåt dom flyttade kolviks hållplats det var ca 50-100 meter bakåt. Vet du hur länge sen den hette Kärleksstigen?
Nej, men i min hållplatsförteckning från 50-talet hette den Kolvik, så innan dess i alla fall.
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.