Powermeet 2012

Startat av Bussmicke, 08 juli 2012, 00:05:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Har ju lovat att fixa bilderna freån powermeet förra året men det har missats.
Kan så länge bjuda på det jag så i år

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Menzies

Jag var med på den blå/grå Scanian :)

Terass på taket och allt... Var riktigt nice att glida fram någon meter ovanför alla andra

Björn Forslund

Kul bilder. Alltid lika roligt att se en gammal CF rulla. Det måste finnas minst 100 kvar om man räknar alla husbussar, crosstransporter och liknande.

Lars-Håkan_E

Scania 111:an är urspr OS Trafik Krokom och Jämtlandsbuss 209

Ersa

Det var andra året i rad som Scania 111:an från Rånäs deltog i crusingen. För varje år med fler och fler tillbehör och förbättrad utrustning. :)
Även en annan Scania hemmahörande i samma by (f.d. Näckrosbuss/Busslink 7105) deltog i crusingen i år.

Menzies

Ersa, nästa år kommer 111:an ha ännu mer utrustning...

Ersa

Citat från: Menzies skrivet 08 juli 2012, 18:02:20 PM
Ersa, nästa år kommer 111:an ha ännu mer utrustning...

Jo, jag vet det. Gissa vem det var som körde 111:an både igår och förra året. ;)

Menzies

Körde du bussen igår? Det var jag och min sambo som hoppade på vid Ica, kompisarna till Petra och Carro

Bussmupp

En Scania MaxCi med identitets problem?

Bussmicke

Synd jag inte visste att du körde. Såg du mig inte igår kväll?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Menzies skrivet 08 juli 2012, 20:20:59 PM
Körde du bussen igår? Det var jag och min sambo som hoppade på vid Ica, kompisarna till Petra och Carro

Trevligt! :)

Citat från: Bussmicke skrivet 09 juli 2012, 00:39:09 AM
Synd jag inte visste att du körde. Såg du mig inte igår kväll?

Nej, jag missade dig helt bland alla andra människor. På Power Meet är det lätt att försvinna i mängden hur stor kamera man än har. ;)

yngrot

Vore kul om nån har bilder på dessa bussar i sina ursprungliga färger.. och lägga ut dem här .
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Lars-Håkan_E

Var det inte denna BR111:a som var med i Scanias broschyr när det begav sig? eller var det någon av de nyare systrarna hos OS Trafik?

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 08 juli 2012, 18:33:42 PM
Jo, jag vet det. Gissa vem det var som körde 111:an både igår och förra året. ;)

Fotade bussen förra året också, då ute vid Johannisberg eller vad det heter
//Bussmicke.