Huvudmeny

Försmak

Startat av Greger Larsson, 16 oktober 2007, 22:48:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Nya 9700:an leveranskördes från Finland i fredags. Den finns nu hos Wist för vissa slutjusteringar.
/GL

Martin Maltkvist

Citat från: Greger Larsson skrivet 16 oktober 2007, 22:48:03 PM
Nya 9700:an leveranskördes från Finland i fredags. Den finns nu hos Wist för vissa slutjusteringar.
/GL

Den ser ju ut att vara en HD men varför går bakdörren upp i sidofönstren en bit?
Samtidigt har jag jag på bild sett vissa H där bakdörrens överkant går jämns med sidolinjen
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Magne

Noe så utrolig pent! Volvo 9700 ER og BLIR noe av det peneste langs veien! Særlig som dette, i HD "format". Døren er vel bare høy etter selskapets bestilling. Det ringer ikke mye tvil om at dette er en HD. Jeg er så glad i denne airconditionspoileren på taket! En slik spoiler er det ikke mange 9700 busser i Norge som har! Gleder meg til å se bilder av denne langs veien!
Hilsen Magne!

Besøk meg på www.magnehaheim.no

Jona

Tack för dessa bilder Greger, vad får den för nummer?

/Jona
MVH Filosofen Jona

Kaxen

Vilka trista färger, bussen ser ju inte ens ny ut nu när den är det...  :-\

Ersa

Inga större lån och avbetalningar som vanligt hos Skelleftebuss antar jag. Den där var väl betald redan innan den nått Skellefte?  ;)

Nummer och regskylt lär bli offentliga snabbt, med tanke på de båda fotograferna i Skellefte som lär jaga denna effektivt framöver.

Simon A

Det är en ruskigt snygg modelle det där.

//Simon

Niklas Bygdestam

Jag tillhör inte de som hyllar dessa nya 9700. Tvärtom tycker jag att de ser hemska ut. Ville bara säga detta för att visa att alla inte gillar dessa och jag vet att fler delar min uppfattning om dessa monster
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Johan B

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 oktober 2007, 13:28:07 PM
Jag tillhör inte de som hyllar dessa nya 9700. Tvärtom tycker jag att de ser hemska ut. Ville bara säga detta för att visa att alla inte gillar dessa och jag vet att fler delar min uppfattning om dessa monster

Och det har nog inte undgått någon vid det här laget ;).

Jacob med C

Trevlig bild på Skelleftebuss. Någon som vet vilket inv nummer och reg nummer bussen kommer att få?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Nico

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 oktober 2007, 13:28:07 PM
Jag tillhör inte de som hyllar dessa nya 9700. Tvärtom tycker jag att de ser hemska ut. Ville bara säga detta för att visa att alla inte gillar dessa och jag vet att fler delar min uppfattning om dessa monster.

Är villig att instämma med dig. Mycket ny design känns märkvärdigt steril och själv tycker jag knappast att denna berör alls.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman