Nu har jag varit vid Gunnilse station också (2 BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 06 juli 2012, 01:19:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Härom dagen visade jag en bild från lantliga Stenared och nämnde då den likaledes lantliga ändhållplatsen Gunnilse station, som jag då ännu inte fotat sedan Keolis tog över Angeredstrafiken. Nu har jag varit där!

Keolis 2704 på linje 71 ankommer till ändhållplatsen någon minut sen...

...snurrar runt på vändplatsen och går omedelbart tillbaka mot Hjällbo och Angered C. Ingen klev av, ingen gick på...

Vid stationshuset som syns till vänster på bild 2 - och som åtminstone verkar ha fasad i bra skick (se diskussion om Rävlanda station i den andra tråden om Sandarna Transporter i Härryda)-har det inte stannat några tåg på 45 år, för nästan lika länge sedan revs rälsen upp. Idag är banvallen en trevlig cykelbana. Den skymtar bakom bussen på bild 2.

//Jonas G 
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

danneh

Han skall uppenbarligen varit 5 minuter sen eller mer, enligt tidtabellen är det annars en paus på 5 minuter där...

Jonas Gustafsson

Citat från: danneh skrivet 06 juli 2012, 01:23:38 AM
Han skall uppenbarligen varit 5 minuter sen eller mer, enligt tidtabellen är det annars en paus på 5 minuter där...

Det stämmer ser jag nu, bussen ankom alltså c:a 6 min sent.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

danneh

I övrigt är det väldigt trevligt att du lägger ut bilder från Angeredstrafiken, där man väldigt sällan är! Har du fler bilder, är det välkommet!

Ronald M. Jannesson

...mmm. Ett av f.d. Västgötabanans stationshus. Trevlig och mycket vacker sträcka (f.d. banvall) att cykla på genom skogarna & Lärje dalgång. Kan rekommenderas! Den smalspåriga järnvägen saknar jag ju dock som fram till 1967 trafikerade Göteborg-Sjövik-Skara bl.a. Hann tyvärr aldrig åka med den... :(

Muk

Trevligt att få se alla dessa bilder från lantliga hållplatser. Inspirerande bilder.  :)

yngrot

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 06 juli 2012, 12:01:14 PM
...mmm. Ett av f.d. Västgötabanans stationshus. Trevlig och mycket vacker sträcka (f.d. banvall) att cykla på genom skogarna & Lärje dalgång. Kan rekommenderas! Den smalspåriga järnvägen saknar jag ju dock som fram till 1967 trafikerade Göteborg-Sjövik-Skara bl.a. Hann tyvärr aldrig åka med den... :(

Du kan ju åka till Anten och åka ångtåg till Gräfsnäs  iaf en liten bit på den järnvägen ,, :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ronald M. Jannesson

...javisst; eller Skara-Lundsbrunn, en ännu mindre bit av den järnvägen... :D ;)

Buss-Huliganen