Huvudmeny

Scania CityWide

Startat av Andreas91, 06 juli 2012, 00:38:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Sågs under eftermiddagen.


AL

Tänker man försöka slå sig in på den amerikanska marknaden?  ;D

Cyklisten

Tror inte det, ingen delad ruta :>

Ersa

Citat från: Cyklisten skrivet 06 juli 2012, 22:39:34 PM
Tror inte det, ingen delad ruta :>

Inget för Sverige då heller? ;)
Jag tänker mest på hur Volvo Säffle nyligen lite motvilligt införde delad vindruta och konventionell inåtgående framdörr på 8500 efter starka önskemål från de största bussbolagen i Sverige. Önskemålet är rätt förståeligt med tanke på hur många hela vindrutor som spricker varje år enbart pga spänningar i rangliga stadsbusskarosser på ojämna landsbygdsvägar.

Cyklisten

Arriva hade ju till och med gjort om rutan till delad på sina Säffle 500 i Malmö, med någon slags silikonfog i mitten.

Ersa

För tillverkaren betyder designen en hel del. Däremot struntar vindruteekonomiansvarige däremot en hel del i designen när denne ser de röda siffrorna. Då beställs nog snabbt dubbla rutor, samt ett rör silikon till handsprutan. 8)

Bussmicke

Otroligt ful buss

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juli 2012, 09:38:51 AM
Otroligt ful buss

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Lite samma problem som jag ser med 8900, att man envisas att ha nån sorts 'svart mustasch' som hänger ned på fronten,
vore i mitt tycke betydligt snyggare om man kunde hålal sig till en färg, svart är inte alltid så j***a kul...

1896

Kofångaren var ju obefintlig, och med stora plastbitar i hörnen, det är ju hörnen som brukar ta stryk.

torrentjohan

Sjukt snygg i mitt tycke. Ska denna modell ut på svenska vägar?

Martin Maltkvist

Tänk CityWide som gasdriven ledbuss, det vore mumma:D:D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Ful eller snygg är ganska irrelevant. Men design har den helt klart. Jag undrar om den är tillräckligt praktiskt konstruerad att man kan enkelt och snabbt byta glödlampor framtill helt utan verktyg. Samt om man kan kontrollera kylvätskans nivå samt fylla på mer vätska utan att öppna motorluckan. Allt jag nämnt hör till "en äkta Scania" för mig. Dessvärre brukar dock sådana praktiska funktioner försvinna när en massa design blandas in.

Sen är detta heller ingen ny konstruktion, utan bara en vanlig OmniCity/Link med en ny front. Precis som att Volvo 9700 i grund och botten är en Star från Oy DeltaPlan Ab i Lieto.

Camilla

Bussen är inte så ful men lacken gör ju att den ser ful ut

Rojje

Hade man bara behållit grillen svart hade den sett mycket bättre ut, se mitt mycket snabba kladdande några minuter i Paint. OBS! Inget höjdarjobb, men ger en bild av vilken skillnad det blir med endast grillen svart. Om det inte är ok Andreas91 att jag kladdade på bilden, säg till.


yngrot

Blev bättre med mindre svart .
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina