Nobina har många Citaro i Halland

Startat av Staffan Sävenfjord, 04 juli 2012, 14:19:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Tätortstrafiken i Varberg och Falkenberg körs av Nobina och huvudsakligen med Citaro. Här är de som var ute i går.

Varberg

Dessutom gick en Volvo i tätorstrafik, till och med en i den gamla lackeringen. Denna är det annars sällan man ser nuförtiden.

Falkenberg

Även här användes en Volvo i tätortstrafiken med en mycket glad förare vid ratten.

Bernt Talbrant

6450 torde ha ersatt 7115 och 5637 bör ha ersatt 6922. Visserligen körs landsbygdsbussar i vissa turer på stadslinjerna, åtminstone i Varberg, men det är främst morgon och eftermiddag. Linje 1 har jag dock inte sett någon sådan på. För någon vecka sedan var 5680, en 8500 stadsbuss i gammal design, ännu i trafik i Varberg. Sedan kom 7462 i trafik och efter det såg jag den inte. Noterar f ö att 7462 fortfarande har fel på skyltningen fram.

Det finns ett par landsbygdsbussar, Volvo 8700 i den serie du tog bild på, kvar i både Varberg och Falkenberg, men de är inte många nu.  :(

DEB

Finns det kvar några B12BLE i gamla lacken? Jag gör ett besök i Varberg om tre veckor, hoppas kunna föreviga lite färgklickar där innan det är försent. :-\
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Staffan Sävenfjord

Citat från: DEB skrivet 04 juli 2012, 22:16:53 PM
Finns det kvar några B12BLE i gamla lacken? Jag gör ett besök i Varberg om tre veckor, hoppas kunna föreviga lite färgklickar där innan det är försent. :-\

Jag såg en i Falkenberg på väg till Ullared men missade tyvärr med kameran. Sedan såg jag den i Ullared också men just som jag svängde in för att stanna vid busstationen där så stack den i väg. Förutom dessa två var alla bussar jag såg i Varberg och Falkenberg i Hallandstrafikens nya färg.

Bernt Talbrant

Citat från: DEB skrivet 04 juli 2012, 22:16:53 PM

Som jag skrev ovan finns det några Volvo B12BLE 4x2/Carrus 8700 LE i 64-serien kvar i gammal färgsättning. I Varberg finns åtmisntone 6450 och 6457. Vidare finns någon enstaka stadsbuss Volvo B12BLE 4x2/Säffle 8500LE i 56-serien i Varberg, men dessa rullar knappast mer, den senaste jag såg var 5680.

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 juli 2012, 22:43:15 PM
Jag såg en i Falkenberg på väg till Ullared men missade tyvärr med kameran. Sedan såg jag den i Ullared också men just som jag svängde in för att stanna vid busstationen där så stack den i väg. Förutom dessa två var alla bussar jag såg i Varberg och Falkenberg i Hallandstrafikens nya färg.

Den enda buss i gammal färgsättning jag såg vid ett kortare besök i Falkenberg en eftermiddag i förra veckan var 6452.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 04 juli 2012, 22:48:44 PM
Den enda buss i gammal färgsättning jag såg vid ett kortare besök i Falkenberg en eftermiddag i förra veckan var 6452.

Stämmer bra med den buss som jag såg.

CD

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 04 juli 2012, 22:43:15 PM

6450-6452, 6455-57 har den gamla Hallandslacken

Bernt Talbrant

Citat från: CD skrivet 06 juli 2012, 19:54:20 PM
6450-6452, 6455-57 har den gamla Hallandslacken

Då har man nog inte målat om några fler sedan förra sommaren när jag tittade till Hallandsbussarna lite mer senast. Dock såg jag som sagt bara två i Varberg nu i juni men där ska finnas fler i denna serie, antagligen behövs inte alla under sommaren.