Huvudmeny

Nobina 7606 07 08

Startat av Stefan P, 03 juli 2012, 16:07:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Har alla tre från Uppsala blivit omlackade och satta i trafik i Norrtälje?

mvh Stefan P

Ersa

Vad jag vet sker omlackeringen i Dalarna, och bussarna ska därefter till Hallstavik för att där ersätta några nästan nya B9S.

AO

Vilka B9S rör det sig om och var ska de ta vägen?

Ersa

Gissningsvis tre st i 00xx-serien som tas till huvuddepån i Norrtälje.

Walter

Var det inte 7605 också?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2012, 20:05:41 PM
Vad jag vet sker omlackeringen i Dalarna, och bussarna ska därefter till Hallstavik för att där ersätta några nästan nya B9S.

Ska alla 4 76xx stå i Hallstavik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juli 2012, 12:31:30 PM
Ska alla 4 76xx stå i Hallstavik?

Samt rulla på 639 i första hand. Det är vad jag hört i alla fall.
Vilket inte vore fel. SL:s allra längsta busslinje får ju gärna köras med nya tysta bussar.

j-a

Citat från: Ersa skrivet 03 juli 2012, 20:05:41 PM
7607 stod idag vid bussgaraget i Borlänge,nylackad i SL kostym :)

bjorn_k

Jo, dom ska till HALGA alla fyra... Bra för förare och passagerare på 39:an, synd att dom inte kom som det var lovat, dvs till sommarstarten av Sthlm-Öregrund...

Karsten

Citat från: bjorn_k skrivet 09 juli 2012, 18:40:35 PM
Jo, dom ska till HALGA alla fyra... Bra för förare och passagerare på 39:an, synd att dom inte kom som det var lovat, dvs till sommarstarten av Sthlm-Öregrund...

HALGA? Förkortningar har i "all" tid skrivit med tre eller fyra bokstäver i SL-land. Är HALGA egenpåhittat eller något som Nobina använder?

Fredde

Citat från: Karsten skrivet 09 juli 2012, 20:17:47 PM
HALGA? Förkortningar har i "all" tid skrivit med tre eller fyra bokstäver i SL-land. Är HALGA egenpåhittat eller något som Nobina använder?

Tveksamt. Tidigare hette Älvsbygaraget ÄYGA, men numera heter det ÄLVGA.