Hälsning från en snygging.....

Startat av Susanne, 28 juni 2012, 15:26:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

årsmodell 1978. 244 GL metallic blå med taklucka. Den tog oss många sköna mil, men tyvärr så är pärlan borta sen många år tillbaka.
Tänk att man kan fastna så för en bil. Bilderna är från 1993 och 1994.

1896

Electric Light Orcestra.  :) Har man inte hört "Calling America", då har man missat något.  8)

Min första bil var en 144 -73, saknar den fortfarande.   :'(

Cero

En bil från den tiden då man köpte den bil man hade råd med och motsvarade ens behov. På den tiden berättade bilen något om föraren.

Tvåsitsig sportbil=ingen familj, gillar att dra på

Folka, Opel, Ford=enkel bruksbil för familjen, billig

Volvo=krav på hållbarhet, praktisk, lätt att packa, familjefraktare, sommarstuga

Mercedes=taxi eller handelsresande, kör långt

Citroën, BMW, Alfa Romeo=finsmakare

Rover, BMC, SAAB=patriot, bohem

Rolls Royce, Bentley=rik, komfortsökande

Etc...

Numera köper många bara "rätt" varumärke för att påskina en viss image och det finns ingen reell koppling mellan varumärkets "signaler" och verklig kvalitet, sportighet, praktiskhet eller prestanda. Allt är bara en kliché. Är det fler än jag som tycker att bilbranschen blivit för stereotyp och tråkig?

a32

Ja, Elo´n har man ju fått åka med i men aldrig köra om jag minns rätt  ;)
Den var grann!

Min första bil var en 142 - 73, dubbla SU förgasare, när den gick så gick det av bara den.
Kan än i dag känna doften av den gamla Volvo inredningen, fuskvinylet etc.. det var tider det!

Camilla

Min pappa hadde en 244 årsmodell 1975 med B20 motor och automatlåda jag kommer ihåg att den bilen var ganska slö.

1896

Citat från: Camilla skrivet 28 juni 2012, 21:08:15 PM
Min pappa hadde en 244 årsmodell 1975 med B20 motor och automatlåda jag kommer ihåg att den bilen var ganska slö.

Kom inte B21:an -75 ? Men det var kanske bara på GL modellen ?

Ronald M. Jannesson

... ;D ;D Hade en likadan, nu kommer det roliga, med reg.nr. ELO 554!! Skrotade den 1992! Roligt med reg.numret iaf... ;D ;D

KG

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 30 juni 2012, 14:32:38 PM
Kom inte B21:an -75 ? Men det var kanske bara på GL modellen ?

Borde vara så, L modellen hade B20.

Susanne

Citat från: Ronald M. Jannesson skrivet 30 juni 2012, 19:03:13 PM
... ;D ;D Hade en likadan, nu kommer det roliga, med reg.nr. ELO 554!! Skrotade den 1992! Roligt med reg.numret iaf... ;D ;D

Fasiken vad roligt, de var ju bröder  ;D Har du nån bild som du kan lägga ut så man får se den?

Susanne

Susanne

Citat från: Cero skrivet 28 juni 2012, 19:21:12 PM
Numera köper många bara "rätt" varumärke för att påskina en viss image och det finns ingen reell koppling mellan varumärkets "signaler" och verklig kvalitet, sportighet, praktiskhet eller prestanda. Allt är bara en kliché. Är det fler än jag som tycker att bilbranschen blivit för stereotyp och tråkig?

Håller med dig, förrut kunde jag se på lycktorna i mörkret vad det kom för en bil, nu går jag bet väldigt ofta. Många bilar har samma stuk. Hade man bott där man hade haft garage så hade vi förmodligen haft bilen kvar.

Stefan Lindberg

Någon Volvo hade jag inte som första bil, däremot en Ford Fairlane -66 med V8
Och jodå det är jag till vänster och till höger samma tjej som jag fortfarande är tillsammans med.
Bilden är tagen i Jelling, Danmark 1987

Camilla

Citat från: KG skrivet 30 juni 2012, 19:10:18 PM
Borde vara så, L modellen hade B20.

Min pappa hadde en DL med B 20 motorn.

1896

Den enda av mina gamla bilar som fortfarande finns kvar i bilregistret är en 145 Express från -71, nåt statligt verk hade haft denna, och det roliga med den var att reg nr var samma som initialerna på min dåvarande tjej, ASL698. Skulle besiktiga den, och besiktningsmannen kom på att millimeterangivelsen för draget inte stämde, tyckte han var lite petig, men jag sålde bilen efter det, och sedan dess har samma ägare haft bilen avställd.  :)

1896

Glömde LUB198, min Volvo 780 Bertoné som jag hade, den finns också fortfarande kvar i registret, men är även den avställd sedan jag sålde den.  :)