Huvudmeny

Arriva 8004 och 8005

Startat av Fredde, 27 juni 2012, 19:11:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Tommy E skrivet 28 juni 2012, 11:14:30 AM
Det stämmer!
Bra tänkt, det kan förklara saken.
Används många 7xxx-nummer redan i Danmark?

Ikke længere.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Omnilasse

Citat från: homer skrivet 28 juni 2012, 15:43:23 PM
Sl kan väl göra som de vill med komfortsänkning, skulle väl aldrig falla dem in att lyssna på passagerarna, och om dem ändå gör de tar de 10 år innan de går att förändra nästa gång.

SL ja, men inte operatören kanske. Det är ju den senare som får betala vite om kundnöjdheten hamnar under gränsen.

Men för att förtydliga igen (SL krånglar alltid till sitt förhållande till Buss 2010 som jag inte sett hos någon annan upphandlare genom att ha speciella övergångsreger) - det verkar faktiskt som att man har krav på AC för bussar som tas i trafik från och med driftstart och är av klass II. Däremot behöver man ju inte köra motorvägsbussar med klass II bussar. Men om man köper in bussar som tas i trafk från och med driftstart, för att gå på motorväg (alltså över 70km/h) så måste de vara av klass II och då med ac. I norrort är det väl alltså inte otroligt att man kommer köpa in en del bussar med AC, medan man väl försöker undvika det i möjligaste mån för Råsta/Bromma - där bör man ju klara av att köra de få motorvägslinjer man har med äldre bussar under överskådlig tid (verkar bara vara nattlinjerna som räknas in med sittplatsåtagande där).

Fredde

Idag hade dessa fått sällskap av följande:

8006 DJO 057
8007 DJO 058
8008 DJO 059
8009 DJO 073
8019 DJO 175