Rosa buss i Vancover

Startat av HJP, 27 juni 2012, 14:12:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HJP

Denna buss jäckade mig till att börja med. Såg den flera gånger på alltför stort avstånd för att fotografera.
När vi kom ut från en restaurang, efter lunch, stod den plötsligt där för rött ljus. Kameran åkte snabb fram, och bussen var förevigad, sen blev det grönt.

Jag gissar att detta är en f.d. brittisk buss (se den gamla regskylten), och på vänstersidan syns spår av en igensatt öppen plattform.
Är det någon som känner till denna rosa buss? Finns det fler?

Rosa buss 22. Vancover 17 juni 2012.

Är det spår av vänstertrafik som syns vis nedre vänstra hönet?

HJP

Mr G

吉先生

a32

Och jag som läste Gay Line och förknippade det med bussens färg  ;D  ::)

Dom verkar poppa upp här o var i världen dom gamla engelska bussarna...

Fredrik Klint

Bakdörren är nödvändig i högertrafik men snyggt var det inte...

Cero

F.d. London Transport RML2466. Sega saker, håller länge med rätt underhåll.

Ted Selander

Bussen var sista Routemaster in i Putney garage på just linje 22, den 22 juli 2005.
Det nya "typsnittet" är dock en styggelse (också).
Sista Routemastern byggdes 1968, så nog är de riktigt gamla kämpar vid detta laget.

Björn Forslund

Med regelbundna revisioner och byte av motor och övrig drivlina är det ju inga problem att hålla liv i en buss hur länge som helst. Alla Routemaster fick nya maskiner från Scania, Iveco och Cummins.

HJP

Citat från: Mr G skrivet 27 juni 2012, 14:21:28 PM
http://farm4.staticflickr.com/3659/3300254706_8139cabbe3_o.jpg

Den som söker, han finner.
JISSES! Samma buss  :o
Ja, här gäller verkligen uttrycket: "En bild sägger mer än tusen ord". Inget snack om saken  :D  ;)

HJP

yngrot

Synd den är rosa  :P  den gör sig mycket bättre i rött ..  ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina