Huvudmeny

Scania CK 113 del 6

Startat av Janne Rickman, 16 oktober 2007, 18:44:17 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Nicklas Vasa

Ja, då är då SJ-buss lacken snyggare än Swebus lacken....

Simon A

Jag tycker helt tvärtom faktiskt. Fast tänk så tråkigt om alla skulle tycka lika ;)
Snygga bilder Janne.

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 16 oktober 2007, 18:53:43 PM
Ja, då är då SJ-buss lacken snyggare än Swebus lacken....

Citat från: Simon A skrivet 16 oktober 2007, 20:01:52 PM
Jag tycker helt tvärtom faktiskt. Fast tänk så tråkigt om alla skulle tycka lika ;)
Snygga bilder Janne.

//Simon

Kan inte bestämma mig för vilken lack som jag tycker är snyggast. Tror att det också handlar om minnen och nostalgikänslor. Själv får jag lite mer nostalgikänsla när jag ser UL/SJ-lacken än UL/Swebus-lacken. Men det beror nog också på att den äldre lacken påminner mer om bussarna i min barndom
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 oktober 2007, 20:10:12 PM

Kan inte bestämma mig för vilken lack som jag tycker är snyggast. Tror att det också handlar om minnen och nostalgikänslor. Själv får jag lite mer nostalgikänsla när jag ser UL/SJ-lacken än UL/Swebus-lacken. Men det beror nog också på att den äldre lacken påminner mer om bussarna i min barndom
Det har du en definitivt en poäng i. Det är säkert därför jag föredrar Swebus lacken eftersom när jag var mindre/liten så var det ju den lacken på bussarna. Det är samma som att jag tycker att GUBs bussar är snyggare med vit rand på sidan är helgröna för det var dom ju när jag var mindre/liten också.

Jona

Citat från: Simon A skrivet 16 oktober 2007, 20:19:02 PM
Det har du en definitivt en poäng i. Det är säkert därför jag föredrar Swebus lacken eftersom när jag var mindre/liten så var det ju den lacken på bussarna. Det är samma som att jag tycker att GUBs bussar är snyggare med vit rand på sidan är helgröna för det var dom ju när jag var mindre/liten också.

Bra, du har löst alla världsproblem. Nä sorry men du har helt rätt i detta. Jag gillar Stabs orange/blåa färg och Linjebuss blåvita med ljusblå rand för så såg bussarna ut när jag var liten. Samma sak gäller tåg i mitt fall. Om man nu får köra detta ämne i diket. Dom tåg man såg i USA-filmer gillade man sedan. Det var främst F3 och F7 i filmerna förr. Därför köper jag rundnosade lok från Nohab i modell när jag handlar nu. (TMX, TMY och Di3)

Tillbaka på vägen igen efter dikeskörningen. Janne, tackar så mycket för fina bilder på en fin bussmodell. Beröm till dig alltså för att du visar denna bildserie och jag hoppas på fler bilder framöver.

/Jona
MVH Filosofen Jona

Nicklas Vasa

Den oranga färgen är ju mer livfull, och den vita mer stel....

Simon A

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 17 oktober 2007, 18:24:43 PM
Båda är ju vita ???

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Simon A skrivet 17 oktober 2007, 20:41:41 PM
Citat från: Nicklas Vasa skrivet 17 oktober 2007, 18:24:43 PM
Båda är ju vita ???

//Simon

Nu vet jag inte riktigt hur ni menar. Men SJ-färgerna var orange och blekgult medan Swebus-färgerna var rött, vitt och blått. Så vitt är det bara i Swebus version medan SJ hade blekgult
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 oktober 2007, 21:39:26 PM
Båda är ju vita ???

//Simon

Nu vet jag inte riktigt hur ni menar. Men SJ-färgerna var orange och blekgult medan Swebus-färgerna var rött, vitt och blått. Så vitt är det bara i Swebus version medan SJ hade blekgult
Jo, det är klart. Jag uttryckte mig luddigt. Jag menade att båda har en vit rand på sig men bussarna som så är ju inte vita till färgen.

//Simon