Huvudmeny

Herlev st [bilder]

Startat av Muk, 25 juni 2012, 09:53:43 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

För skarpare bild tryck på bilden!

City-Trafik 2302

Arriva 1689

Arriva 1344

Arriva 1690

Bussmicke

Tack för Danmarksbilderna, kul att se.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Kul att de var till glädje.  :)

Kim

Historiske billeder, alle busser er udrangeret..

Ted Selander

Citat från: Kim skrivet 29 juni 2012, 15:46:02 PM
Historiske billeder, alle busser er udrangeret..
Det var synd, jag som gladde mig åt rullskyltarna på 2302.

Kim

Citat från: Ted S skrivet 29 juni 2012, 16:01:26 PM
Det var synd, jag som gladde mig åt rullskyltarna på 2302.

Ja, flotte store rulleskilte.. Den blev faktisk skrottet 3 uger efter det billede blev taget, sammen med 40 andre busser fra City-Trafik.

Bussmicke

ven dessa Scnia OmniLink? Otroligt..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kim

De to Omnilink er ikke skrottet (endnu), de står til salg hos Arriva.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 30 juni 2012, 10:17:22 AM
ven dessa Scnia OmniLink? Otroligt..

Inget otroligt med det. OmniCity och OmniLink har lite väl mycket plast och datorer för att räknas som kvalitetsbyggen. Det skulle knappast förvåna mig om dessa modeller i snitt har en kortare livslängd än t.ex en MaxCi.

Kim

Citat från: Ersa skrivet 30 juni 2012, 11:16:39 AM
Inget otroligt med det. OmniCity och OmniLink har lite väl mycket plast och datorer för att räknas som kvalitetsbyggen. Det skulle knappast förvåna mig om dessa modeller i snitt har en kortare livslängd än t.ex en MaxCi.

Ja det er en forfærdelig kvalitet, plastic alle steder, og det revner/går i stykker.. Loftet, sidepaneler, ja selv instrumentbordet revner. En MaxCi er af meget højere kvalitet, den kører bedre (det er jo en 113) og så har den Voith - istedet for Omni serien som kun har ZF (der hugger meget når de er slidte).

yngrot

Ja när Scania tog fram Ommni gjordes ett riktigt bottennapp vad gäller kvalitet .. Minns när vi gjorde besök i Örebro  och de berätta att takpaneler ramla ner  de satt med kardborre !! i taket   och glykolläckor i taket på i stort sett varenda buss..  ja jisses  man kan undra hur Scania tänkte där.. 
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina