Busser i Flå og Hallingdal (Norge)

Startat av Magne, 24 juni 2012, 18:23:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Hei hei.

I sommer har jeg fått jobb som skuespiller i Bjørneparken i Flå i Hallingdal. Jeg er med på å sette opp Hakkebakkeskogen som har premiere i parken 7. juli. Dette er et barneteater som er skrevet av Torbjørn Egner. Heter dette det samme i Sverige, eller har det et annet navn hos söta bror?

I den forbindelse er jeg bosatt i Flå i sommer. Det er flere busser innom parken hver dag, og Nor-Way Bussekspress sine busser passerer ofte. Jeg har opprettet denne tråden slik at jeg kan legge ut de bildene jeg rekker å ta her i området i sommer. Magnes Bildsvep vil også bli oppdatert, men det blir andre bilder slik jeg har lagt ut tidligere.

Skulle det være kjente eller ukjente som passerer Flå i sommer, må dere ta kontakt! Det er litt stramt skjema fremover nå, men fra 7. juli har jeg masse fri, og er klar for en en hyggelig bussprat. Jeg er alltid glad for å se nye busser, så har du noe å vise frem, så sving innom Flå.

God sommer!

Magne

Helt på jordet

Jeg har brukt helgen på å prøve å finne gode fotosteder for buss langs gatene i Flå. Det er ikke så mange flotte steder, men jeg har funnet meg et jorde jeg kan få gode bilder på. Jeg vet ikke om dette er privat eller ikke, så jeg er ikke helt høy i hatten der jeg står. Allikevel prøvde jeg meg der på fredag, og fikk et par flotte bussbilder.

Hallingbussen tilbake i vanlig drift etter et besøk i Stryn og ekstrabuss for Nordfjordekspressen.

Det er godt å se de gamle fargene til Nor-Way. Jeg syns de nye fargene er stilige på noen busser, men på 9700 HD er dette det vakreste designet. Jeg håper å få mange bilder av Nor-Way busser i sommer. Nye tider er i møte, og det er ikke godt å si hvor lenge disse bussene vil trafikkere langdistanse rundt om i landet vårt.

Magne

I dag var det ekstrabuss for Sogn og Fjordaneekspressen. Dagbussen fra Førde ble i dag kjørt av en Scania OmniExpress.

Magne

Nye fotosteder

I dag har jeg prøvd å finne nye fotosteder for å ta bilder av busser som passerer Flå. I dag prøvde jeg meg på nordsiden av sentrum, og fant en fin strekke hvor jeg fikk fine bilder. I dag passerte to utenlandske busser og en gammel kjenning :)

Først ut for dagen var en svensk buss.

Denne bussen ser ut til å være stasjonert på Flå. Den står ofte parkert utenfor Thon Hotell Bjørneparken

Ja, det blir nok en del bilder av Sogn og Fjordaneekspressen i sommer. Jeg kjenner jeg savner stort å sitte i bussetet, og når 9700 B13 passerer seks ganger daglig, får enn virkelig lyst til å bli med på tur. Det går ikke med det første, og da får enn ta til takke med bilder så lenge :)

Daniel T

Citat från: Magne skrivet 26 juni 2012, 22:29:39 PM

Denne bussen ser ut til å være stasjonert på Flå. Den står ofte parkert utenfor Thon Hotell Bjørneparken
Kul att du fick den här bussen på bild. Fotograferade den i Stockholm den 11 juni i år.

För övrigt mycket trevliga bilder. Ser fram emot att se fler! :)

Magne

Her kommer en ny oppdatering fra Flå

En god gammel traver i trafikk for Sogn og Fjordaneekspressen. Her kommer Sogn Billag sin 530 på vei fra Førde mot Oslo.

Håper bildene faller i smak :)