Huvudmeny

Dricka service.

Startat av Ingwar Åfeldt, 23 juni 2012, 20:57:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Jag bor ju i öknen i Arizona och sommaren här är ganska varm (läs het), för närvarande runt 45 grader på dagarna. Detta innebär att man skall dricka mycket vätska och det har som synes slagit igenom ordentligt med tankbilar som transporterar stora mängder med dryck till alla behövande.  ;)

Läskeblask, endast 79 cents för en stor mugg!

Kaffe, den livsviktiga drycken!!

M v h
Ingwar

1896

Kan tappas upp direkt från lastbilarna va ?  8)

Mats Karlsson

Som tur var besökte jag Arizona-öknen i slutet av november för några år sedan. Då var det bara 18 grader. Riktigt behagligt när vi var ute på hike i bergen, besökte Biosphere, "Sagurakaktusdalen" m.m. Men det var ohyggligt vad fort långtradarna gick. Minst 130 km/tim gissar jag. Långfärdsbussarna däremot gick "bara" i ca 110 km/tim. Man skulle ha kunnat tro att det omvända skulle gälla.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 24 juni 2012, 18:41:36 PM
Kan tappas upp direkt från lastbilarna va ?  8)

Givetvis, dock under förutsättning att du har tillräckligt långa armar.  ;)

Citat från: Mats Karlsson skrivet 24 juni 2012, 19:07:35 PM
Som tur var besökte jag Arizona-öknen i slutet av november för några år sedan. Då var det bara 18 grader. Riktigt behagligt när vi var ute på hike i bergen, besökte Biosphere, "Sagurakaktusdalen" m.m. Men det var ohyggligt vad fort långtradarna gick. Minst 130 km/tim gissar jag. Långfärdsbussarna däremot gick "bara" i ca 110 km/tim. Man skulle ha kunnat tro att det omvända skulle gälla.

Lastbilar och bussar har samma högsta tillåtna hastighet som bilar, 75 mph (121 km/h) på motorväg utanför tättbebyggt område. På icke motorväg är hastighetsgränsen 65 mph (105 km/h). Vissa delstater har dock en lägre tillåten hastighet för lastbilar än för övriga fordon, t ex gäller 70 mph (113 km/h) för bilar i California och 55 mph (88,5 km/h) för lastbilar. Mer detaljerad information finns på denna länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

M v h
Ingwar

HJP

Citat från: Ingwar Åfeldt skrivet 23 juni 2012, 20:57:13 PM
Jag bor ju i öknen i Arizona och sommaren här är ganska varm (läs het), för närvarande runt 45 grader på dagarna. Detta innebär att man skall dricka mycket vätska och det har som synes slagit igenom ordentligt med tankbilar som transporterar stora mängder med dryck till alla behövande.  ;)

Läskeblask, endast 79 cents för en stor mugg!

Kaffe, den livsviktiga drycken!!

M v h
Ingwar
45°C är inget för mig - hugaligen.
Har just varit en vecka i Orlando i Florida. Där var det cirka 37°C, alldeles för varmt för min smak, som är nöjd med 18-20 grader. Sista dagen toppades med 42 grader, då utbrast jag: "Ett nobelpris till den som uppfann luftkonditioneringen!". Inne i bilen var temperaturen behaglig  ;)

Läskeblask ja, och kaffe. Vatten är väl vad som gäller vid hög utetemperatur. Söt läskeblask gör dig törstig och det "livsviktiga" kaffet är vätskedrivande. Blev jag för tråkig nu?  ;)  ;)  ;)

HJP