Slut med normalgolv i N/V

Startat av DEB, 21 juni 2012, 23:40:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

Nog för att CN113 kommer saknas, men nåt annat som även blev historia idag är att de absolut sista normalgolvarna nu har slutat trafikera Nacka/Värmdö, efter att fem Säffleleder har förstärkt i några månader nu. Här kommer de jag fått på bild under den tiden.

14e april och regnrusk vid Orminge centrum, men 5633 lyser upp när den dammsuger passagerare på väg till Slussen.

Keolis 5648 på 433an passerar Henriksdal. Och det är faktiskt en extrabuss även om det inte syns. :) Fotad i tisdags.

Keolis 5634 rullar in mot Slussen och ska förstärka 471. Även denna fotad i förrgår.

Jag har fotat dessa bussar i N/V flera gånger, men de bilderna ligger på en annan dator.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Fredde

Ja nu har sista turen rullat... 5633-5634, 5648-5650, 6614-6615 kommer att flyttas till Norrort under fredagen.

Jonas Strömblad

Har N/V fått några nya bussar istället för dessa?
/J

homer

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 22 juni 2012, 09:39:07 AM
/J

kommer väl knappast behövas under sommartidtabellen, vad som händer i höst är dock en annan fråga...

Ted Selander

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 22 juni 2012, 09:39:07 AM
/J
Nej, inte ännu. Till hösten kommer förrådet att fyllas på, om än inte med fabriksnytt.

Carl Eric

Citat från: Fredde_J skrivet 22 juni 2012, 00:23:34 AM
Ja nu har sista turen rullat... 5633-5634, 5648-5650, 6614-6615 kommer att flyttas till Norrort under fredagen.

Jasså, så 6614 och 6615 försvinner också? Vad tråkigt, de var ju den enda variationen som man kunde hoppas på när man åkte 474... Ytterligare en anledning att välja bort blåbuss!  8)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ted Selander

Citat från: Carl Eric skrivet 22 juni 2012, 10:54:25 AM
Jasså, så 6614 och 6615 försvinner också? Vad tråkigt, de var ju den enda variationen som man kunde hoppas på när man åkte 474... Ytterligare en anledning att välja bort blåbuss!  8)

Jo, de ska med över till Arriva så småningom enligt avtal. De ersätts av 6648-49 (Råsta), om än inte omedelbart.

P.Ek

Fina bilder!

Kommer sakna normalgolvarna i Nacka- och Värmdötrafiken...

Mikael T Nilsson

Tack för uppgifterna och bilderna! Björknäs var uppenbarligen väldigt tydlig med att klargöra att det handlade om extrabussar när man tursatte normalgolvsbussarna med tanke på de lösa skyltarna i framrutan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.