Huvudmeny

Keolis 5261

Startat av Anders Lundén, 21 juni 2012, 20:17:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Keolis 5261 kör alldeles strax sin sista avgång.
20.38 från Dalarö, ankommer Handenterminalen ca 21.08

// Anders

P.Ek

Skulle inte 5259-61 få leva kvar ett tag till?

Ted Selander

Citat från: P.Ek skrivet 21 juni 2012, 22:11:05 PM
Skulle inte 5259-61 få leva kvar ett tag till?
Jo, vissa planer finns på att 5259-60 ska trafikera Norrort i höst. Men planer kan ju ändras.

DEB

Fin bild på en läcker busstyp! Synd att den yngsta gamlingen försvinner.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Martin Maltkvist

Citat från: Ted S skrivet 21 juni 2012, 22:41:30 PM
Jo, vissa planer finns på att 5259-60 ska trafikera Norrort i höst. Men planer kan ju ändras.
Nämen vad skådar mitt ena öga?
Isåfall kommer undertecknad att locka till sig en körning med bussen:D
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Frippe Fribas

Se då till att du får köra ersättningstrafik då det är tänkt att bussarna främst skall gå där.
Å andra sidan är det till syvende och sist den lokala driftledningen som bestämmer vilka omlopp bussarna skall gå på, så du kan ju alltid lägga in en övertalningskampanj...  ;D
Dock är det inte att rekommendera att sätta dem på Täby C och "Djursholmslinjerna" (601 och 602) utanför rusningen.

Men på t ex 627, 629 och flertalet Åkersbergalinjer är det inget låggolvskrav, så där kan de ju köras om förarna håller med.
Jag skulle dock helst ratta någon av skönheterna på Roslagsbanan om jag fick välja, det är på de vägarna som dessa bussar bäst kommer till sin rätt.
//Fredrik