En gul buss på gränsen

Startat av j-a, 21 juni 2012, 16:22:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Bjuder på ett par bilder på Nobina 6030 på gränsen mellan Norge (Lutnäs) och Sverige (Långflon) i Nordligaste värmland,bussen skyltas strax om och går åter mot Karlstad

Nobina 6030  Långflon 21/6-12

Nobina 6030  Långflon 21/6-12

Trevlig midsommar :)

Jacob

Trevligt! Men värmlänningarna verkar inte veta hur bakdörren ska lackas, har sett flera bussar som ser ut så..

Glad midsommar på dig med!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jacob skrivet 21 juni 2012, 17:04:29 PM
Trevligt! Men värmlänningarna verkar inte veta hur bakdörren ska lackas, har sett flera bussar som ser ut så..

//Jacob

Vad är det för fel på den lackeringen?

Patrik

Häftigt med såna här bilder!
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 juni 2012, 17:29:02 PM
Vad är det för fel på den lackeringen?

Perfektionisterna vill ju ha svart upptill, så dörren inte "bryter av" den svarta fönsterlinjen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ersa skrivet 21 juni 2012, 18:04:19 PM
Perfektionisterna vill ju ha svart upptill, så dörren inte "bryter av" den svarta fönsterlinjen.

Det är möjligen på en bild som det ser ut som en obruten fönsterlinje i så fall. I verkligheten bryter det så gott som alltid mer än vad den gula överdelen gör.

Bussmicke

Trevligt, En gång om datgen med buss var inte mycket att hurra för.
Går 211 verkligen till Karlstad? Kanske byter den linjenummer på vägen?
http://www.varmlandstrafik.se/sites/default/files/tidtabeller/2012/b_211_12.pdf
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 21 juni 2012, 18:50:09 PM
Det är möjligen på en bild som det ser ut som en obruten fönsterlinje i så fall. I verkligheten bryter det så gott som alltid mer än vad den gula överdelen gör.

Alla har rätt till sin åsikt. Dock får jag nog erkänna att jag tillhör kategorin symmetri-perfektionister som vill ha det mera så här.
Gäller även den mjuka linjen ovanför det lackerade svarta fältet bakom framdörren, där texten "Regal" finns. Och att denna linje har samma vinkel som rutans nederkant på framdörren. 8)

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juni 2012, 00:02:41 AM
Trevligt, En gång om datgen med buss var inte mycket att hurra för.
Går 211 verkligen till Karlstad? Kanske byter den linjenummer på vägen?
http://www.varmlandstrafik.se/sites/default/files/tidtabeller/2012/b_211_12.pdf
Tror den byter linjenummer i Värnäs numera.Bussen är genomgående iallafall på uppvägen till Långflon,men troligen också på vägen tebaks

Bussmicke

Skulle va kul att veta när den lämnar Karlstad och kommer tillbaka. :)
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juni 2012, 10:25:44 AM
Skulle va kul att veta när den lämnar Karlstad och kommer tillbaka. :)
Avgång från Karlstad 08.05 som linje 600,ankomst till Långflon 12.30 som linje 211,byter linjenr i Värnäs.Går åter från Långflon 13.25 och ankomst i Karlstad 17.21.eftersom det är en godsbuss som går på den linjen skulle jag tro att den är genomgående Karlstad-Långflon,har ju alltid varit mycket gods från Karlstad upp genom klarälvsdalen till norra värmland

Bussmicke

Oj, det var en lååång vända..
//Bussmicke.