Keolis 5518 - Vad hände sen?

Startat av Fredde, 19 juni 2012, 22:51:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Som många säkert minns så var Keolis 5518 inblandad i en svår olycka på Värmdö 31 januari i år. Sedan dess har denna Scania boggi stått övergiven i väntan på beslut om vidare öde.

Nu är detta beslut fattat: Man kommer att demontera allt som kan komma till framtida användning, sen kommer bussen att gå till skrot.

5 månader blev det i trafik.
Hoppas att någon lyckades få den på bild!

Karsten

Det blev den andra 5518 i N/V som gick en mycket förtida skrot till mötes. Den förra var kanske inte lika mycket att sörja?

virtual1

Citat från: Fredde_J skrivet 19 juni 2012, 22:51:19 PM
Som många säkert minns så var Keolis 5518 inblandad i en svår olycka på Värmdö 31 januari i år. Sedan dess har denna Scania boggi stått övergiven i väntan på beslut om vidare öde.

Nu är detta beslut fattat: Man kommer att demontera allt som kan komma till framtida användning, sen kommer bussen att gå till skrot.

5 månader blev det i trafik.
Hoppas att någon lyckades få den på bild!

Trist, men - jo, den hamnade på bild, dock nånstans där den inte hittas så lätt nu...

Bussmicke

Jag bör också ha den på bild

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 19 juni 2012, 23:06:36 PM
Det blev den andra 5518 i N/V som gick en mycket förtida skrot till mötes. Den förra var kanske inte lika mycket att sörja?

Står 5516 på tur i så fall? :P

Bussmicke

I fall det händer något med 5516 har vi en bild här så vi kommer ihåg hur det såg ut.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Camilla

Camilla

Nu är slutet nära för 5518 för den är överförd på hölö sen 2012-07-26

buskörare

Hur är det med bussföraren? Nån som vet?