Höftskott från jobbet: Övningsbussar och två vilsekomna Västtrafikbussar.

Startat av Kristian, 19 juni 2012, 13:00:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Lillkameran användes, beklagar bildkvaliteten.

Körträning i Brista utanför Märsta, populärt ställe för sådana aktiviteter.

Västtrafik hälsar på i Västerhaninge. Denna hette 105.

Och i Östertälje stod en som hette 106.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

DEB

Citat från: yngrot skrivet 27 juni 2012, 20:49:46 PM
tyvärr inge bilder

Kanske för att ingen har skrivit i tråden på över en vecka, och trådskaparen då uppfattar det som att ingen kommer läsa/kommentera längre?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Camilla

Citat från: DEB skrivet 27 juni 2012, 21:06:29 PM
Kanske för att ingen har skrivit i tråden på över en vecka, och trådskaparen då uppfattar det som att ingen kommer läsa/kommentera längre?

Jag gör detsamma när ingen komenterar mina bilder

yngrot

Kan bara säga att jag inte alltid hinner med läsa all i tid .. och då är dte tråkigt när bilder är borta.

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bernt Talbrant

Citat från: DEB skrivet 27 juni 2012, 21:06:29 PM

Menar du att det finns de som tar bort bilden efter en vecka om ingen kommenterat?! Jisses, ibland hinner man ju inte läsa på flera dagar och blir sur i de fall bilderna försvunnit - inte trodde jag att någon tar bort dem utan att de av andra skäl försvunnit. Själv låter jag mina säkert ointressanta bilder ligga - har nog aldrig tagit bort en bild jag lagt ut här - däremot försvinner de ändå ibland av någon anledning.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 27 juni 2012, 22:09:45 PM
Menar du att det finns de som tar bort bilden efter en vecka om ingen kommenterat?! Jisses, ibland hinner man ju inte läsa på flera dagar och blir sur i de fall bilderna försvunnit - inte trodde jag att någon tar bort dem utan att de av andra skäl försvunnit. Själv låter jag mina säkert ointressanta bilder ligga - har nog aldrig tagit bort en bild jag lagt ut här - däremot försvinner de ändå ibland av någon anledning.

Eftersom det är Photobucket så är orsaken säkert att bilderna ha tagits bort därför fatt de alstrat för mycket trafik till uppladdningssidan.

Sedan vet jag inte hur ofta det behöver upprepas att antalet kommentarer på ett inlägg inte är någon värdemätare på hur uppskattat inlägget eller dess bilder är.

Kristian

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2012, 22:51:10 PM
Eftersom det är Photobucket så är orsaken säkert att bilderna ha tagits bort därför fatt de alstrat för mycket trafik till uppladdningssidan.

Sedan vet jag inte hur ofta det behöver upprepas att antalet kommentarer på ett inlägg inte är någon värdemätare på hur uppskattat inlägget eller dess bilder är.
Korrekt. Max en vecka, sedan är bilderna borta för att ge plats åt andra bilder. Kommentarer eller inte spelar inte mig någon roll, jag fotar för mitt eget nöjes skull. :)

Och längst ned har jag sedan en tid tillbaka texten "Om mina bilder inte syns så har jag helt enkelt raderat dem".

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 juni 2012, 22:51:10 PM
Helt rätt, Staffan.
Var och en gör vad han/hon vill med sina bilder, men nog är det synd att ta bort dem redan efter en vecka, då räcker det ju med att man är bortrest för att missa intressanta bilder.
Själv tar jag aldrig bort mina bilder. T.ex lade jag ut ett par bussbilder från Grand Canyon nyligen, utan att dessa har kommenterats, men de får ligga kvar ändå. Det finns väl inte så mycket att säga om dem, men alltid är det någon som vill se och ladda ner dem, så håll tillgodo.
Jag ser många intressanta bilder på detta forum, men kommenterar inte alla. Låt åtminstone bilderna ligga kvar någon månad, så alla får chansen att se dem. Det är ganska trist med tomma bildrutor.

HJP

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kristian skrivet 28 juni 2012, 01:33:00 AM
Korrekt. Max en vecka, sedan är bilderna borta för att ge plats åt andra bilder. Kommentarer eller inte spelar inte mig någon roll, jag fotar för mitt eget nöjes skull. :)

Och längst ned har jag sedan en tid tillbaka texten "Om mina bilder inte syns så har jag helt enkelt raderat dem".

Jag trodde i och för sig att det var Photobucket som tagit bort dem men det spelar ingen roll. Eftersom utrymmet för trafik till Photobuckets gratissidor är starkt begränsat är det lika bra att själv ta bort dem efter en kort tid. Annars blir effekten bara att helt plötsligt försvinner nya bilder utanför trådskaparens kontroll.

mil

Då är det väl bättre att radera tråden med och ej bara ta sina bilder tyvärr är det mer o mer sådant här som gör det finns ointressanta trådar och som förstör ett annars bra forum. Så då är det väl bättre tråden raderas helt

yngrot

Citat från: mil skrivet 28 juni 2012, 08:29:44 AM
Då är det väl bättre att radera tråden med och ej bara ta sina bilder tyvärr är det mer o mer sådant här som gör det finns ointressanta trådar och som förstör ett annars bra forum. Så då är det väl bättre tråden raderas helt

Instämmer  till 100%

admin

Nu är det ju så att man inte själv kan radera en tråd som man startat. Anledningen är att i så fall skulle även svaren på denna också försvinna. Det är bara moderatorer som kan radera en hel tråd. Inte ens moderatorerna kan radera det första inlägget i en tråd utan att radera hela tråden.  Att bilderna tagits bort är normalt ingen anledning till att vi raderar trådar. Vi har gjort det i några fall, där det varit speciella omständigheter, och blivit vederbörligt förtalade på andra sociala media för detta.

Tråden låses härmed.

/admin