Bussar på Blå Exp när Härryda trafiken startat

Startat av danneh, 17 juni 2012, 19:59:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

danneh

Vad tänker man använda för bussar till Blå Express nu när Härryda trafiken startat, och de tvåaxlade som gick på Blå (efter branden där ett antal boggibussar brann upp) hamnat i den trafiken?

Knallhatt

Citat från: danneh skrivet 17 juni 2012, 19:59:52 PM
Vad tänker man använda för bussar till Blå Express nu när Härryda trafiken startat, och de tvåaxlade som gick på Blå (efter branden där ett antal boggibussar brann upp) hamnat i den trafiken?

Det är sommar och trafiken minskar samtidigt som de nya bussarna är under leverans.

S Svensson

Jag kan väl nämna att i Härryda så minskar inte trafiken till sommaren. Tidigare kördes inte linje 610 sommartid (Göteborg-Rävlanda o å. Detta gör den enligt nya tidtabellen. Linje 620 körs Landvetter-Eskilsby men troligen inte runt i slinga. Nytt är att linje 611 görs om till en rundlinje som i princip går Flygplatsen-Övattnet-Hällingsjö (156)-Rävlanda-Hindås (väg540,gamla 40)-Mölnlycke.

Bussmicke

Då kommer 611 inte till Landvetter alltså. då får man stå på 2 ställen och fotografera..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

PG

Citat från: Bussmicke skrivet 18 juni 2012, 11:04:59 AM
Då kommer 611 inte till Landvetter alltså. då får man stå på 2 ställen och fotografera..
Jodå, 611 har Mölnlycke-Landvetter centrum som huvudsträcka även framöver. Det är delen öster om Landvetter som har utökats. I princip alla turer passerar Landvetter C.

Knallhatt

Citat från: Knallhatt skrivet 17 juni 2012, 22:32:42 PM
Det är sommar och trafiken minskar samtidigt som de nya bussarna är under leverans.

Borde ha uttryckt mig att trafiken på Blå Express och Ö-snabben minskar nu när det är sommartidtabell.
De nya bussarna planeras att levereras i slutet på sommaren, till hösttidtabellen.

danneh