Observationer från Nacka-Värmdö idag

Startat av P.Ek, 17 juni 2012, 19:42:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

P.Ek

Hej!

Vid Ramsmora stod idag några Omnilink-boggie uppställda, tror det var Keolis 5535, 5537, 5557, 5566 och 5569. Någon som vet varför?

Keolis 5648 förstärkte (linje 434 från Sollenkroka) som en 433:a Stavsnäs 17:39 - Slussen 18:29.

Vid Björknäs sågs Keolis 9902.

//P.Ek :)

Carl Eric

Citat från: P.Ek skrivet 17 juni 2012, 19:42:42 PM
För intresserade:

Vid Ramsmora stod idag några Omnilink-boggie uppställda, tror det var Keolis 5535, 5537, 5557, 5566 och 5569. Någon som vet varför?

Därför att Ramsmora enbart har ledvagnsomlopp på helger. :)

Keolis 5648 förstärkte (linje 434 från Sollenkroka) som en 433:a Stavsnäs 17:39 - Slussen 18:29.

Kul att de används även på helger!

Vid Björknäs sågs Keolis 9902.

Den och 9901 har funnits ganska länge i Nacka-Värmdö! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

vad är de som är konstigt? ser inget onormalt i dina observationer alls

P.Ek

Citat från: Carl Eric skrivet 17 juni 2012, 19:43:54 PM
Därför att Ramsmora enbart har ledvagnsomlopp på helger. :)

Kul att de används även på helger!

Den och 9901 har funnits ganska länge i Nacka-Värmdö! :)

Tack så mycket för infon! :)

Carl Eric

Citat från: homer skrivet 17 juni 2012, 19:44:13 PM

Observationer behöver väl inte innehålla några konstigheter? :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

P.Ek

Citat från: homer skrivet 17 juni 2012, 19:44:13 PM

Kanske inget konstigt, jag bara reagerade lite på det jag såg. ;)

Angående boggievagnarna i Ramsmora så reagerade jag för de inte ska finnas boggievagnar i Ramsmora. Jag åker förbi där rätt ofta och jag ser inte såna där ofta, så många.

5648 är ju en normalgolvare, och tidigare har det skrivits här på forumet att normalgolvarna endast förstärker i rusningen på vardagar och idag är det ju söndag.

Sist angående 9902, så har jag läst för många månader sen att just 9901 och 9902 funnits i Björknäs. Dock stod det att de skulle lämna Björknäs inom kort.

Så det var lite därför jag reagerade. Men som sagt, det kanske inte alls var konstigt.

Carl Eric

Citat från: P.Ek skrivet 17 juni 2012, 19:53:42 PM
Kanske inget konstigt, jag bara reagerade lite på det jag såg. ;)

Angående boggievagnarna i Ramsmora så reagerade jag för de inte ska finnas boggievagnar i Ramsmora. Jag åker förbi där rätt ofta och jag ser inte såna där ofta, så många.

Enligt planeringen skall det finns 9 st. ledvagnar och 8 st. boggivagnar i Ramsmora, men på vardagar så används antagligen alla så det är nog därför du inte har sätt några! :)

P.Ek

Citat från: Carl Eric skrivet 17 juni 2012, 19:57:08 PM
Enligt planeringen skall det finns 9 st. ledvagnar och 8 st. boggivagnar i Ramsmora, men på vardagar så används antagligen alla så det är nog därför du inte har sätt några! :)

Jasså, tackar! :)

Fredde

Citat från: P.Ek skrivet 17 juni 2012, 19:53:42 PM
5648 är ju en normalgolvare, och tidigare har det skrivits här på forumet att normalgolvarna endast förstärker i rusningen på vardagar och idag är det ju söndag.

Dessa är med fördel även ute på söndagar på de förstärkningar som krävs på L433/434, inte minnst nu när det är många som reser till och från skärgården. Svårt att hitta fordon med bättre sittplatskapacitet. Tiden dessa får vara kvar håller dessvärre på att rinna ut...