Huvudmeny

Nystart i Härryda

Startat av Brollan, 17 juni 2012, 18:45:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

I dag så tog Sandarna Transporter över trafiken i östra Härryda från Buss i Väst Trafik (f.d VL-Buss).
Det är fortsatt samverkansbolaget Buss i Väst som har kontraktet, men med Sandarna som ny utförare.
Bilderna är från Landvetters nya resecentrum.

Bussmicke

Aha, så Landvetter tillhör Också Härryda? Har hela tiden trott det var åt Mölnlycke som var Härryda.

Uppdelning?
Mölnlycke = Keolis
Landvetter = Sandarna Transporter
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Brollan

Citat från: Bussmicke skrivet 17 juni 2012, 18:48:56 PM
Aha, så Landvetter tillhör Också Härryda? Har hela tiden trott det var åt Mölnlycke som var Härryda.

Uppdelning?
Mölnlycke = Keolis
Landvetter = Sandarna Transporter

Mölnlycke är huvudorten i Härryda kommun och och sedan finns samhällena Landvetter, Hindås och Rävlanda.
Mölnlycke tillhör Västra Härryda som Keolis trafikerar och Landvetter, Hindås och Rävlanda tillhör Östra Härryda som numera bebos av Sandarna Transporter, som f.ö.har sin depå i Rävlanda enligt hemsidan.

Bussmicke

Citat från: Mats B skrivet 17 juni 2012, 18:57:27 PM
Mölnlycke är huvudorten i Härryda kommun och och sedan finns samhällena Landvetter, Hindås och Rävlanda.
Mölnlycke tillhör Västra Härryda som Keolis trafikerar och Landvetter, Hindås och Rävlanda tillhör Östra Härryda som numera bebos av Sandarna Transporter, som f.ö.har sin depå i Rävlanda enligt hemsidan.

Tack, då är det Landvetter jag ska åka till i första hand i augusti
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.