SL historia från 1990-talet 97

Startat av Bussmicke, 16 juni 2012, 00:12:13 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Härligt riktiga Scania ledvagnar med normalgolv så ska det se ut  :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mikael Ringmarck

Ljuvliga bilder Micke från en tid när bussar var hela och fina :D

Bussmicke

Vad väntade du dig då? Den var den som stod bakom.
//Bussmicke.

Bussmupp

Citat från: Bussmicke skrivet 16 juni 2012, 15:37:23 PM
Vad väntade du dig då? Den var den som stod bakom.

Jo, visserligen, men som sagt, jag trodde det var en UL buss med den lila randen. Fast nu när jag tänker efter så användes väl inte den -97?

virtual1

Citat från: Bussmupp skrivet 16 juni 2012, 16:04:45 PM
Jo, visserligen, men som sagt, jag trodde det var en UL buss med den lila randen. Fast nu när jag tänker efter så användes väl inte den -97?

Fast det var ju bara EB-trafik som körde i området runt Bålsta då!

Ersa

Citat från: Bussmupp skrivet 16 juni 2012, 16:04:45 PM

Den mörkröda randen kom 2003, och då på bussar som hade en mörkare matt grå färg.
EB-trafik (och andra fordon i UL-trafik på 1990-talet) hade en ljusare silvergrå blank lack, och ränder i egna firmafärger ovanpå.

Stefan P

Hej

Vilket nummer  fick bussen 42 från EB-trafik hos Swebus när företaget vart uppköpt?

Finn det någon som vet historien bakom EB - buss, det jag vet att var två bolag från början?

mvh Stefan P

Bussmicke

//Bussmicke.