Lite blandat från Kungsbacka i måndags

Startat av Staffan Sävenfjord, 14 juni 2012, 15:36:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Den här bussföraren  gillar tydligen måndagar. Skyltningen "Äntligen måndag!" växlade med destinationsskyltningen.

Jag såg att mina gamla favoritskyltning "Britta-Lena Fors" har ändrats som framgår av bilden. Dum som jag är trodde jag första gången jag såg det att man skyltade med bussförarens namn så att Britta-Lena skulle veta vilken buss hon skulle ta när hon kom till jobbet. Men Britta-Lena och Fors är stadsdelar i Kungsbacka. Den förra har fått sitt namn efter en "klok gumma" med det namnet.

KE's Bussar i Fjärås har många MAN-bussar i sin flotta. Snyggast av dem alla är denna MAN Lion's Regio. Den är på väg till en destination vars namn många inte vågar uttala. (Det skall uttalas med å om nu någon trodde något annat.) 

Sandarna Transporter kör Blå express som underentreprenör till Keolis. På denna avgång användes fd Borås Lokaltrafik 228.

De körde också med en så gott som splitterny Volvo 8900. Det är väl en av dem som från nästa vecka skall rulla i Härryda.

Bröderna Elofsson har också lite andra bussar än MAN. Bland annat två Scania Vest. Denna är fd Vänersborgs Linjetrafik.

Det är ju bra om resenärerna kollar skyltningen men  behöver man ange det på skylten?  :D

Linje 777 går den relativt långa vägen till Varberg och körs av Nettbuss Kungsbacka och Nobina Varberg. Här är det Nettbuss som kör den med en 8500.

KE's Bussar skaffade många Neoplan till den trafik de vann 1999. Någon av dem finns kvar.

Mattias Petersson

Sog att öresundståget stannar i Kungsbacka kommer lär nog landa till där med i sommar.
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Mattias Petersson

Hur lägge komma Neoplan KES 325 rulla i kungsbacka ?
Stolt ägare av Canon EOS 500D - Xiaomi Poco M3.

Flick.
https://www.flickr.com/photos/143254245@N06/

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Petersson skrivet 14 juni 2012, 18:47:05 PM
Hur lägge komma Neoplan KES 325 rulla i kungsbacka ?

Lär väl inte bli så länge till eftersom den är 13 år. Kanske det rentav var näst sista dagen den gick i måndags eftersom skolorna slutade i tisdags. Den lär i alla fall inte behöva rulla under sommarlovet.