Huvudmeny

resan till Krossbu, del 2

Startat av Cityliner, 15 oktober 2007, 20:55:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cityliner

fortsätter med lite bilder från min resa till Norge.
dag 2 (tisdagen) var det dags för en liten tur till Elveseter.
Eleverna skulle göra en vandring upp till en galciär (ca 800 höjdmeter) och jag var dum nog att följa med, den vandringen var nog inte helt tänkt för en busschaffis med några kilos övervikt o ingen kondition...

På onsdagen var det dags för en ny utflykt till Dumdalen för grottvandring.
tillbaka till bussen var det en till buss parkerad där jag stod, och en elevs kommentar var-"Din buss är störst"...

Torsdagen var det ingen körning så jag tog tillfället i akt och vilade mig lite.
Fredag morgon väcktes jag av snöplogen och kom ut till detta...

Som tur var satt snökedjorna redan på sedan onsdagen, då det oxå var snö och halt.
Men turen hem gick bra, avfärd vid 18 tiden och hemma i helsingborg vid 8 efter avlösning i Göteborg..
kommer att visa lite naturbilder i den ämnesfria zonen senare..
//Micke

Sundås

Härligt härligt, att någon lyckades föreviga TDD 118 innan den försvann! Den bussen är tyvärr såld den 11/10 till Ängsbergs Busstrafik i Sollebrunn. En väldigt trevlig buss att åka i.

Fina bilder f.ö.! Gillar bilden med statyn. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

bjalle

Citat från: Sundås skrivet 15 oktober 2007, 21:44:17 PM
Härligt härligt, att någon lyckades föreviga TDD 118 innan den försvann! Den bussen är tyvärr såld den 10/11 till Ängsbergs Busstrafik i Sollebrunn. En väldigt trevlig buss att åka i.

Fina bilder f.ö.! Gillar bilden med statyn. :)
10 november ???

Staffan Sävenfjord

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 15 oktober 2007, 21:46:08 PM
10 november ???

Skall vara 11/10. Jag svarar i Sundås ställe för han kommer nog att vara lite upptagen med att dräggla över den här bilden på vehiklen i fråga. Hoppas åtminstone det.

Sundås

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 15 oktober 2007, 21:53:01 PM
Skall vara 11/10. Jag svarar i Sundås ställe för han kommer nog att vara lite upptagen med att dräggla över den här bilden på vehiklen i fråga. Hoppas åtminstone det.

Ahh, vilken bild! Tack Staffan!

Självklart ska det vara 11/10.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

CF

Hey

Det må være sidste dag for Dacke Bus, bussen tilhører nu Ängbergs Busstrafik i Sollebrun ( 20071011 )

:-)

Cityliner

vill bara inflika att bilden på Dackebussen togs den 19:e september.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Cityliner skrivet 16 oktober 2007, 10:54:59 AM
vill bara inflika att bilden på Dackebussen togs den 19:e september.

Och min bild togs alltså den 10 maj 2006.