Vardagsbilder från Älvsjö sommaren 2006

Startat av Mikael T Nilsson, 11 juni 2012, 15:59:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några vardagsbilder från Älvsjö, tagna sommaren 2006. Först en av Nybodas/Söderorts inlånade vagnar från Örebro stadstrafik, vagn 3256. Här på stomlinje 173. Det passar ju bra med blått på stomlinje  :)

Busslink 4449, numera Keolis, återfinns idag i Täby/Norrort, men var 2006 stationerad i Nyboda.

F.d. SLT-, LT-, och Handenvagn 2557 var tydligen stationerad i Nyboda sommaren 2006. Här trafikerar den linje 144.

Tydligen var även f.d. SL H91, Busslink 4037 stationerad i Nyboda sommaren 2006. Var även syskonvagnarna 4038-39 i Nyboda samma tid eller var de kvar i Hornsberg?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ivo

:) Alla tre H91 4037-4039 slutade sin tid hos Busslink i Nyboda. Tror de hamnade i Polen sen. Mer info finns i någon tråd här på detta forum angående deras fortsatta öde utanför Sverige.

Jacob

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 11 juni 2012, 15:59:06 PM

Stort tack för dessa två!! Två underbara bussar som jag gärna skulle vilja åkt i.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikael T Nilsson

Citat från: Ivo skrivet 12 juni 2012, 10:02:14 AM
:) Alla tre H91 4037-4039 slutade sin tid hos Busslink i Nyboda. Tror de hamnade i Polen sen. Mer info finns i någon tråd här på detta forum angående deras fortsatta öde utanför Sverige.

Tack för uppgifterna!  :)

Citat från: Jacob skrivet 12 juni 2012, 10:15:27 AM
Stort tack för dessa två!! Två underbara bussar som jag gärna skulle vilja åkt i.

//Jacob

Kul att du uppskattade bilderna!  :) 4037 var ingen höjdare att åka i, men det var däremot 2557.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

P.Ek

Fina bilder! :) Var linje 173 en stomlinje vid det tillfället? När Spårväg Syd blir klar kommer linjen endast gå sträckan Skarpnäck - Älvsjö station, och inte längre vara en stomlinje.

virtual1

Citat från: P.Ek skrivet 13 juni 2012, 11:22:23 AM
Fina bilder! :) Var linje 173 en stomlinje vid det tillfället? När Spårväg Syd blir klar kommer linjen endast gå sträckan Skarpnäck - Älvsjö station, och inte längre vara en stomlinje.

Blir klar? Den är ju inte ens klubbad!

P.Ek

Citat från: virtual1 skrivet 13 juni 2012, 11:32:52 AM
Blir klar? Den är ju inte ens klubbad!

Men när de har börjat, och den har blivit klar så påverkas linje 173.

Stefan P

Hej

Hur många ledbussar lånades in i från Örebro?
Fanns de i Norrtälje?

mvh Strefan P

Frippe Fribas

Just de bussar som syns på bilderna var inlånade för trafik i Nyboda och jag har för mig att de inte hälsade på i Norrtälje så mycket (om alls).
Idag finns de faktiskt kvar om än i röd lack och går i ungefär samma område (de bor i Gubbängen).
Dock skall det sägas att de gick tillbaka till Örebro och gick i trafik där innan de kom tillbaka och blev försedda med Accessmaskiner, BussPC och annat.
Jag minns att det var strul med utsättningen av dessa bussar eftersom de inte hade någon Stockholmsk radio utan fick hanteras via handenheter som följde med bussarna.
Tanken från början var att en viss handenhet skulle vara öronmärkt för en viss buss, men jag har för mig att det fallerade ganska snart...
//Fredrik

Peter Rost

Citat från: Stefan P skrivet 13 juni 2012, 17:23:13 PM
Hej

Hur många ledbussar lånades in i från Örebro?
Fanns de i Norrtälje?

mvh Strefan P

I Norrtälje fanns Örebro vagnarna 5043-5046 inlånade - omkring/cirka 2002-2003.

/Peter

Mikael T Nilsson

Citat från: P.Ek skrivet 13 juni 2012, 11:22:23 AM

Roligt att du uppskattade bilderna!  :) Jo, 173:an blev stomlinje sommaren 2006. Anledningen till mitt Älvsjöbesök när jag tog dessa bilder var att just fotografera de nya blå 37xx-vagnarna som satts i trafik på linje 173  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael