UL-trafikstarten: Nytt på linje 806

Startat av Ersa, 11 juni 2012, 11:23:42 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Idag är det gissningsvis stora fotodagen inne i Uppsala. Men länet är ju större än bara Uppsala stad, och jag beslutade mig att dra mitt strå till stacken genom att ta mig en titt på en av många linjer som inte går in till Uppsala.

Sköldhs Buss och Taxi i Knutby kör vidare på 806:an mellan Almunge och Arlanda, men sedan idag med två av Nobinas vagnar.

De såg ut att vara trevliga, även om man undrar om de är lite väl tilltagna i längd. Hade det inte räckt med 12-13 meter tvåaxliga bussar?

Trevligt med extraljus upptill i alla bussar.

Full fart norrut för spetsvändning i Almunge. Alla raster verkar ske på Arlanda, vilket jag tycker är bra planerat! :)

bjorn_k

Ja, Almunge är inte så hett... Även om det är god mat på Augusts...

P.Ek

Tack för bilderna! Verkar vara mycket trevliga bussar :)

Ersa

Visst verkar de vara trevliga! Och det är äkta landsbygdsbussar dessutom. Dörrställning 1-1-0 med breda dörrar, bälten och AC för passagerarna, fällbara stolar för passagerarna, luftfjädrad förarstol för förarna, cykelställ baktill, extraljus framtill. Allt som skall finnas på en landsbygdsvagn finns ju där. :)

P.Ek

Citat från: Ersa skrivet 11 juni 2012, 11:56:09 AM
Visst verkar de vara trevliga! Och det är äkta landsbygdsbussar dessutom. Dörrställning 1-1-0 med breda dörrar, bälten och AC för passagerarna, fällbara stolar för passagerarna, luftfjädrad förarstol för förarna, cykelställ baktill, extraljus framtill. Allt som skall finnas på en landsbygdsvagn finns ju där. :)

Du har möjligen ingen bild från "standard"-vinkel?

Ersa

Citat från: P.Ek skrivet 11 juni 2012, 11:58:11 AM
Du har möjligen ingen bild från "standard"-vinkel?

Tyvärr inte. Solen låg på från öster vilket gav en rejäl skugga på dörrsidan.

P.Ek

Citat från: Ersa skrivet 11 juni 2012, 12:03:06 PM
Tyvärr inte. Solen låg på från öster vilket gav en rejäl skugga på dörrsidan.

Okej, ser det nu.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa härliga miljöbilder på ny UL-vagn! Kul att se denna front på en UL-buss!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.