Nobina Uppland - Snart är allt gammalt borta, vad kommer att hända?

Startat av Jacob, 09 juni 2012, 11:04:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

j-a

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 09 juni 2012, 21:38:29 PM
Ja jag ställde en fråga som löd "kommer Nobina att ställa upp allt gammalt på Säbygatan?". Ditt svar tolkade jag som att du trodde att jag frågade om Nobina skulle panikutrymma Säbygatan. Men då misstolkade jag ditt svar.

Vissa andra här på forumet skriver inlägg med så få bokstäver som möjligt, men jag skriver hellre generella inlägg om den stora helheten än bara svarar ett enkelt och extremt tråkigt "Ja".
Nu är ju allt skjutet ett år framåt i tiden, men innan UL tvingades göra om hela upphandlingen var det tal om att Nobina skulle behålla depån som en lagerplats åtminstone fram till nyårsafton dec 2011, dvs nästan sex månader efter den då tilltänkta trafikstarten i juni 2011. Antar att man har samma målsättning nu.

Jacob

Citat från: Nobenk skrivet 09 juni 2012, 22:24:35 PM
5887-5890 ska till Karlstad. Vad jag har hört.

Okej, vet du när de åker dit? Vill ha 5888 på bild innan den drar iväg.

Citat från: Ersa skrivet 09 juni 2012, 22:29:09 PM
Vissa andra här på forumet skriver inlägg med så få bokstäver som möjligt, men jag skriver hellre generella inlägg om den stora helheten än bara svarar ett enkelt och extremt tråkigt "Ja".
Nu är ju allt skjutet ett år framåt i tiden, men innan UL tvingades göra om hela upphandlingen var det tal om att Nobina skulle behålla depån som en lagerplats åtminstone fram till nyårsafton dec 2011, dvs nästan sex månader efter den då tilltänkta trafikstarten i juni 2011. Antar att man har samma målsättning nu.

Okej, skönt! Då kan jag traska runt o försöka få bilder på de ca 10 jag saknar :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Stefan P

Hej

Är det någon som vet bussarna på Säbygatan tar vägen, har hört talats om Sörmland, Karlstad, Örebro?

mvh Stefan P

KG

Citat från: Stefan P skrivet 13 juni 2012, 17:35:43 PM
Hej

Är det någon som vet bussarna på Säbygatan tar vägen, har hört talats om Sörmland, Karlstad, Örebro?

mvh Stefan P

Många går nog till skrot.

Stefan P

Hej

Många till skrot svar ja, vart tar 5591, 5592, 6390, 6391, 6388?

mvh Stefan P

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 09 juni 2012, 23:00:56 PM
Okej, skönt! Då kan jag traska runt o försöka få bilder på de ca 10 jag saknar :)

"Traska runt" vet jag inte. Säbygatan 27 är ju privat mark och blir det helt obemannat kan depån mycket väl låsas igen för att förhindra skadegörelse. Och även om det är fysiskt öppet är det ju fortfarande inte tillåtet för allmänheten att traska in. Men frågar man först så får man säkert lov att komma in. :)