Nytt trafikområde inom SL (keolis)

Startat av homer, 08 juni 2012, 19:40:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

homer

Vet inte om det är officiellt men det kan väl inte vara några större företagshemligheter...

det nya trafikområdet heter kort och gott E19 och syftar till den upphandling som var 2011, som nu kommer att ha en gemensam ledningsgrupp.

personligen har jag svårt att se hur ett så toppstyrt företag, där besluten som tas känns som dem är tagna på månen skulle kunna bli bättre av detta, men jag hoppas jag har fel...

Nico

Nu hänger jag inte alls med i vad du menar då E19 var beteckningen på upphandlingen som jag minns det? Trafikområdena är väl de som man redan kört på, dvs Nacka/Värmdö (Björknäs) och Stockholm sydväst (Nyboda, Gubbängen, Eriksberg. Initialt har väl dock dagtrafikledningen legat lokalt för Björknäs och Eriksberg medan Nyboda och Gubbängen låg på södra bordet på RTL Är det så att det nu är RTL som även tar över de områden som tillfälligt legat utanför? Är det på det viset så ligger det nog i linje med hur man kört i ganska många år nu.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

homer

borde finnas flera folk här som kan svara på frågorna betydligt bättre än jag kan, men eftersom dem avstår eller kanske har annat för sig en fredagkväll får vi vänta och se...

men som jag förstår de kommer keolis N/V och SSV administrativt att vara ett trafikområde med gemensam chef

Nico

Låter minst sagt lite konstigt, men inget är omöjligt. Är detta någon officiell information eller något som s.a.s. gått via pausrummen eller motsvarande?

Själv tror jag som sagt i så fall mera på att det handlar om att trafikledningen tas över centralt, dvs. i linje med det tänk som finns sedan tidigare. Om inte annat så kan man annars fråga sig vad man ska göra med Handen och Ösmo och delar av Innerstan som ju till viss del hamnar emellan.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Rojje

Citat från: Nico skrivet 08 juni 2012, 23:20:37 PM
Låter minst sagt lite konstigt, men inget är omöjligt. Är detta någon officiell information eller något som s.a.s. gått via pausrummen eller motsvarande?

Det som står på Keonet om det hela går att läsa här Keonet E19.

Nico

Citat från: Rojje skrivet 08 juni 2012, 23:43:01 PMDet som står på Keonet om det hela går att läsa här Keonet E19.

Ähum, länken går till Keolis intranät så vi som inte [numera] tillhör Keolis kan därför inte ta del av ev. info. då vi inte har åtkomst.

Alfred E. Neuman

Ted Selander

I korthet, goda chefer växer inte på trän.

Ett trafikområde (E19), med en av de nuvarande områdescheferna i ledningen.
Platschefer i Björknäs, Eriksberg, Gubbängen och Nyboda. Trafikledning och lokal organisation berörs inte.

En av de nuvarande områdescheferna blir ansvarig för uppstarten i Hisingen, han har gjort det förr, i Mölndal och Partille.

Rojje

Citat från: Nico skrivet 09 juni 2012, 10:06:35 AM
Ähum, länken går till Keolis intranät så vi som inte [numera] tillhör Keolis kan därför inte ta del av ev. info. då vi inte har åtkomst.

Jag vet, ville inte gå ut med texten direkt från ett intranät. Länken var mer direkt riktad till dig då jag trodde att du hade tillgång Keonet.

Nico

Bockar och bugar för infon. Kruxet är att det hela tiden florerar rykten och det är ibland svårt att avgöra vad som är vad. Sedan får man väl se hur det fungerar, men det känns liksom lite stort så...   :)

Själv har jag numera ingen tillgång till Keonet då jag sedan november förra året har en annan arbetsgivare.

Alfred E. Neuman