Bergkvarabuss, Strängnäs

Startat av Taunusch, 06 juni 2012, 20:25:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

I slutet på sommaren är det trafikstart för Bergkvarabuss i Strängnäs som entreprenör åt Länstrafiken Sörmland.

Finns det bilder eller annan information om bussarna som ska användas?

ftg-le

Har ingen aning, men vore kul om man satsade på Volvo bussar. Då Strängnäs inte har någon biogasproduktion tycker jag man skulle kunna satsa på hybridbussar i stadstrafiken. Typ sådana som man nu börjat med i Göteborg.

//
FTG-LE

virtual1

Citat från: ftg-le skrivet 06 juni 2012, 20:31:28 PM
Har ingen aning, men vore kul om man satsade på Volvo bussar. Då Strängnäs inte har någon biogasproduktion tycker jag man skulle kunna satsa på hybridbussar i stadstrafiken. Typ sådana som man nu börjat med i Göteborg.

//
FTG-LE

Med tanke på att 99% av Bergkvarabuss bussar är Mercedes så kan man nog gissa Citaro till Strängnäs...

Lars-Håkan_E

Sedan är det ju beställaren som avgör vilken sorts drivmedel eller alternativa driftformer som bussarna ska ha.

preacher

Det blir Merceders Citaro O 530 Stad LE U/och O 530 Reg LE MU

ftg-le

Okej, vore kul om någon sen kunde lägga ut bilder på Mercedes bussarna när dem är i Strängnäs. Men har man gjort nybeställning av alla bussar eller vet någon hur det ser ut? Vore kul om det kom lite nytt!

//
FTG-LE

Bussmicke

Citat från: preacher skrivet 07 juni 2012, 13:25:37 PM
Det blir Merceders Citaro O 530 Stad LE U/och O 530 Reg LE MU
Föga förvånande,  mer tyskt..

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2012, 16:46:35 PM
Föga förvånande,  mer tyskt..

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Är det ngn som vet varför bkb uteslutande köper mercor???

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 07 juni 2012, 18:17:48 PM
Är det ngn som vet varför bkb uteslutande köper mercor???
Har man inte agentur liksom Björks Buss har för VDL?

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 07 juni 2012, 18:58:52 PM
Har man inte agentur liksom Björks Buss har för VDL?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

Nej. Man har ingen agentur men där emot så har man ett Tyskt bolag som köper in fordonen till bättre pris vad jag förstått. Men det kan jag ha fel i.

//Niclas

preacher

Ingen agentur. Men det finns ju stora fördelar med att bara ha ett märke om man ser till logistiken för servive och reservdelar. Sen om jag inte missminner mej är Verkstadsdelen Auktoriserad för Mercedes.