Fråga om en Vovlo Vest B9M

Startat av Jan Nilsson, 14 oktober 2007, 23:20:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan Nilsson

Hej!

Använder man sig av länken här nedan så kommer det fram en Volvo Vest B9 M med registreringsnummer HUU 615. Jag har en fråga om den här "bastarden" som jag tror har gått mestadels i Norrlands inland. Känner någon till den aktuella bussen och dess historia? Vad säger sakkunskapen om busstypen och B9-motorn?

http://mascus.se/product_card.asp?br=Volvo&catn=Cargo-Transport&page=1&location=SE&prodid={1EC61927-54DF-45B1-AF70-580356FA6DCD}

Tackar på förhand!

Jan N

Jan Nilsson

Stämmer det. Bussen är till salu via Wist. Jag har hört Danielssons nämnas i ägarsammanhanget. Det skulle vara intressant att höra några kommentarer om den. Kan man gissa att en B9 är växlad så att den blir rätt surrig, eller? Hur anses den allmänna kvaliteten vara på Vestbussar från de här åren? Rostbenägenheten?
Hade man fått ett utlåtande från någon som känner till exemplaret vore det ju kalas....

Christian Ljunggren

Citat från: Jan Nilsson skrivet 14 oktober 2007, 23:35:02 PM
Stämmer det. Bussen är till salu via Wist. Jag har hört Danielssons nämnas i ägarsammanhanget. Det skulle vara intressant att höra några kommentarer om den. Kan man gissa att en B9 är växlad så att den blir rätt surrig, eller? Hur anses den allmänna kvaliteten vara på Vestbussar från de här åren? Rostbenägenheten?
Hade man fått ett utlåtande från någon som känner till exemplaret vore det ju kalas....

Även Vilhelmina Taxi har haft denna buss.
Jag har förvisso kört en del åt Danielssons under åren, men ej just denna buss.
Så något utlåtande om den kan jag ej ge.

/Christian