Västtrafik har utökat trafikområdet till Stockholms län, del 2

Startat av virtual1, 29 maj 2012, 16:19:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

;D

Undrar vad den gjorde här...

som en bonus kommer en till utböling :-)

Och för er som undrar över del 1 så finns den här:

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=29818.msg218479#msg218479

Björn Lövdahl

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2012, 16:19:47 PM
;D

Undrar vad den gjorde här...

En kvinnlig förare i Nobinauniform parkerade den där..
Misstänker att bilden är tagen någon gång mellan 11;00 - 11:30 idag?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

virtual1

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 29 maj 2012, 16:22:42 PM
En kvinnlig förare i Nobinauniform parkerade den där..
Misstänker att bilden är tagen någon gång mellan 11;00 - 11:30 idag?

Spännande,  ja det stämmer! Hade planer på uppsalabesök idag, men det sket ju sig duktigt pga tågkaoset, spännandd nog var förra gg förra fredagen då jag försökte ta mig till uppsala med då det också var tågstrul, nån vill uppenbarligen inte ha mig dit :p

Björn Lövdahl

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2012, 16:49:38 PM
Spännande,  ja det stämmer! Hade planer på uppsalabesök idag, men det sket ju sig duktigt pga tågkaoset, spännandd nog var förra gg förra fredagen då jag försökte ta mig till uppsala med då det också var tågstrul, nån vill uppenbarligen inte ha mig dit :p

Det står ju en silvergrå Irizar i bakgrunden, den har jag liksom parkerat där under tiden jag höll min rast;)
//Björn Lövdahl

NHK

B9:an tillhör Busline Sweden AB i Tumba sedan 2012-05-20

virtual1

Mustman

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2012, 17:28:57 PM
Aha, vilka är det???

GOOGEL en vän i nöden

BusLine Sweden AB
Org.nr: 556836-0662

Postadress:
Ekvägen 27
147 33 Tumba   Besöksadress:
Ekvägen 27
147 33 Tumba

Tel: 08-6800052

Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall bedriva persontransporter, styckegodstransporter, reparation och försäljning av transportmedel samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

Branscher
Charterbussföretag

Företagsfakta
Bolagsform: Aktiebolag
Status: Aktivt
Registrerat: 2010-12-28
F-skatt registrerad: Ja

Marc

Kända för att köra en del ersättningstrafik, lånar ut förare åt Nobina Norrtälje, samt idag lite shuttle-bus och Silja-City-Transfer åt Strömma Buss.

Ersa

Bus4you?
Swebus 899?
Swebus 867 + UL 801?

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 29 maj 2012, 18:41:22 PM
Bus4you?
Swebus 899?
Swebus 867 + UL 801?

Gick inte en enda buss mot uppsala förrän c:a 15 enl tidtabellerna... 867+ul 801 hade gått men blivit löjligt dyrt

Björn Lövdahl

Citat från: virtual1 skrivet 29 maj 2012, 22:52:52 PM
Gick inte en enda buss mot uppsala förrän c:a 15 enl tidtabellerna... 867+ul 801 hade gått men blivit löjligt dyrt

Du skulle helt enkelt åkt igår istället, då körde jag 12:40 till Uppsala ;)
//Björn Lövdahl

Jacob

Skicka gärna ett PM och tala om när du tar dig upp hit så ska jag se om jag kan möta dig :)

Ett annat alternativ är ju att åka 676 till Norrtälje och sedan 677 därifrån. Lång resväg men inte alltför dyrt :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmicke

Citat från: Mustman skrivet 29 maj 2012, 17:43:36 PM
GOOGEL en vän i nöden

BusLine Sweden AB
Org.nr: 556836-0662

Postadress:
Ekvägen 27
147 33 Tumba   Besöksadress:
Ekvägen 27
147 33 Tumba

Tel: 08-6800052

Verksamhetsbeskrivning
Bolaget skall bedriva persontransporter, styckegodstransporter, reparation och försäljning av transportmedel samt bedriva därmed förenlig verksamhet.

Branscher
Charterbussföretag

Företagsfakta
Bolagsform: Aktiebolag
Status: Aktivt
Registrerat: 2010-12-28
F-skatt registrerad: Ja

Busline?? Nytt namn på Nordisk Processteknik AB, Tumba?
Ska den ersätta gamla Veolia 4956 tro..?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Bussen ifråga användes bl.a. under pendelersättningen mellan Bålsta och Spånga den 16-21 maj. Såg den bl.a. göra flera inhopp som förfogande. Vissa i Spånga vart nog lite överraskade då lackeringen påminner en del om SL:s blå varför en del trogna resenärer på linje 179 undrade varför bussen stannade vid 'fel' hållplats.  :P

Däremot har jag lite svårt att förstå att man från vissa trafikhuvudmäns sida (och motsvarande) inte är så noga med att se till att kräva att försålda fordon först stripas av så loggor mm. försvinner. Inom den privata sfären så är sådana krav inte ovanliga. Kan ha nämnt det förr, men på t.ex. Taxi Stockholm får inte montagefirman för utrustning demontera och avrusta en bil som ska utrangeras om den inte först är avstripad.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Citat från: Jacob skrivet 29 maj 2012, 23:14:50 PM
Ett annat alternativ är ju att åka 676 till Norrtälje och sedan 677 därifrån. Lång resväg men inte alltför dyrt :)

Eller pendeltåg till Märsta, 583 till Arlanda, UL806 till Åby vsk (SL-taxa), och sedan 677 till Uppsala?
Eller vidare med 806 till Almunge där man tar 809 till Uppsala. ;)
Ett enda UL-SMS för zon 1 är väl det väl värt?