Till Jonas Strömblad...[1SL-bild]

Startat av Kvarne, 14 oktober 2007, 19:46:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

...Tagen från dagens tur....eller inte...Tyvärr har jag inget exakt datum på denna, men har för mig att den är tagen under 2005 iaf....Dagens tur på 607 åktes med En Volvo B9S.......6618
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jonas Strömblad

Ja denna hade varit roligare, även om 6618 var ett ganska ok exemplar av B9S...
/J

Frippe Fribas

Jo, B9:orna börjar dominera i Täby nu, trots en del irriterande småfel som tex givare för expansionskärlet som satts för långt upp så de har en tendens att varna för vattenbrist i tid och otid trots att det egentligen inte är någon fara.
Det är märkligt att detta "problem" inte kunnat lösas trots att busstypen funnits ett tag nu...
Med tanke på bilden i Kvarnes inlägg kan det kanske vara på sin plats att påminna om att de sista H27:orna i Täby förmodligen kommer att försvinna relativt snart då ännu en "batch" B9:or ankommer Täby.
Personligen kommer jag nog att sakna H27:orna, men smaken är som bekant delad.
//Fredrik

Jonas Strömblad

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 oktober 2007, 20:14:28 PM
Jo, B9:orna börjar dominera i Täby nu......
Med tanke på bilden i Kvarnes inlägg kan det kanske vara på sin plats att påminna om att de sista H27:orna i Täby förmodligen kommer att försvinna relativt snart då ännu en "batch" B9:or ankommer Täby.
Personligen kommer jag nog att sakna H27:orna, men smaken är som bekant delad.
//Fredrik

Skicka de B9'orna till Råsta och ge oss tillbaka våra H29'or istället!  ;)
Eller så kan Handen få dem, och vi får deras B12MA...
/J

Kvarne

....Eller låt Täby få de där nya B9S-vagnarna och låt de kvarvarande H27orna avsluta sina liv som SL-bussar i Söderort så kanske vagnbristen går från kronisk till halvakut i alla fall...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Peter Rost

Är  det  tänkt  att  skicka  alla  f.d H27:or  till  Skrot?

/Peter

M224

Citat från: Kvarne skrivet 15 oktober 2007, 20:54:27 PM
....Eller låt Täby få de där nya B9S-vagnarna och låt de kvarvarande H27orna avsluta sina liv som SL-bussar i Söderort så kanske vagnbristen går från kronisk till halvakut i alla fall...

Det vore inte dumt, jag saknar faktiskt den tiden då man kunde åka med H26 på 165.  :o

Bussmicke

Du och ditt Söderort.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Va? Ska inte den sista tiden i en buss liv vara avkopplande och trevlig? Söderort klarar, vilket bevisats tidigare, inte av Volvoled utan måste skicka dem till kompetent personal i trevligt trafikområde i östra förorterna för att bussarna inte ska drabbas av för mycket krockskador.
;) ;)

OBS! Inlägget skrivet med viss inbakad ironi

Jonas Strömblad

Jaha, så var inte vi kompisar längre... Ta ifrån Täby det bästa vi har  ;)
Söderort kan få de nya plastbussarna!
/J

BadTab

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 15 oktober 2007, 20:25:42 PM
Skicka de B9'orna till Råsta och ge oss tillbaka våra H29'or istället!  ;)
Eller så kan Handen få dem, och vi får deras B12MA...
/J

Dem kan ni gärna få.. Håller på med 8000 mila-service på 5691, vilket omfattar ventiljustering och lite annat smått och gott. Har fått riva en massa skit för att ens se motorn... Plus att det är en massa läckage och sånt på en kärra som gått ca 36000 mil... Så varsågod att ta dem... ;D

Jonas Strömblad

Citat från: BadTab skrivet 16 oktober 2007, 16:26:54 PM
Dem kan ni gärna få.. Håller på med 8000 mila-service på 5691, vilket omfattar ventiljustering och lite annat smått och gott. Har fått riva en massa skit för att ens se motorn... Plus att det är en massa läckage och sånt på en kärra som gått ca 36000 mil... Så varsågod att ta dem... ;D

Ajdå... Jaja, fixa den riktigt fin så kommer jag och hämtar den nästa gång det är dags för körning  ;D
/J