"Sommaren är här och med den tursitbusskaoset" [DN]

Startat av Carl Eric, 28 maj 2012, 17:54:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Kryssningssäsongen har börjat och med den turistbusskaoset. Stora bussar i rader fastnar i trånga korsningar, får inte plats på parkeringarna och ställer till oreda i trafiken. Stockholms stad älskar turistintäkterna, men bussbranschen tycker inte att staden gör mycket för att underlätta för bussresenärerna.

http://www.dn.se/sthlm/sommaren-och-turistbusskaoset-ar-har

Intressant artikel lite beroende på i hur vilken syn man ser på saken. Kommentarerna på artikeln håller inte med vad som skrivs. Ordföranden i Stockholms läns bussbranchförening är intervjuad, dock har de lyckats döpa om honom till Johan Öberg genom hela artikeln... (Johan Ekman heter han egentligen).

MVH Carl Eric
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Blue

Det är ju ganska intressant att det alltid är bussparkeringarna som tas i anspråk när det ska byggas någonstans.
Just nu känns det även som om det är några av dom trängsta platserna som har blivit trängre på grund av diverse byggen och gatureparationer.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Ersa

Många kritiska kommentarer mot turistbussar under artikeln. Jag tror inte att folk förstår att om man förbjuder turistbussar i Stockholm, så försvinner turisterna helt enkelt. En kommentar nämner något att alla turister ska tvingas gå eller åka tunnelbana. Däremot ser jag ingen kommentar som tyder på att privatbilar bidrar till trängseln i innerstan...