Huvudmeny

Fina bussar!

Startat av M224, 14 oktober 2007, 18:53:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Vad är detta för modeller... snygga var dom

bjalle

Citat från: Zella skrivet 14 oktober 2007, 18:58:41 PM
Vad är detta för modeller... snygga var dom
Volvo Carrus 7700

bjalle

Kvarne

Tack gode Gud för att dessa monster inte rullar i Stockholm. De var verkligen inte fina!  :-\
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

M224

Citat från: Kvarne skrivet 14 oktober 2007, 19:13:51 PM
Tack gode Gud för att dessa monster inte rullar i Stockholm. De var verkligen inte fina!  :-\

Okej, fronten kanske är inte vacker, men resten ser bra ut tycker jag.

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 14 oktober 2007, 19:13:51 PM

Hellre dessa 7700 på söder än de Etanolbussar som nu rullar där.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Hade ju vart mycket snyggare utan alla lådor på taket.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ivo

Min första tanke var rent spontant att det var fina bussar Bussmicke fångat i linsen.
Min andra tanke var att det tyvärr är volvo. Men de är kanske skönare att köra än de volvo biogas vi har på Söderhallen.
Ivo

Cyklisten

De är ganska ok att åka med, men bäst om man har nedsatt hörsel ;) Motorn är ganska dåligt ljudisolerad, det stör om man sitter där bak på upphöjningen (vissa har svårt att ta sig till dessa sittplatser) eller längst bak, bakom bakdörren (min favoritplats). Men det känns bättre om man sitter lite längre fram, låter nästan som en vanlig B10BLE.