Blekingetrafiken utökar

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 maj 2012, 08:36:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Nu när man läser ganska ofta om länshuvudmän som vill - eller tvingas - dra ned på trafiken kan det vara kul att i varje fall Blekinge satsar.

http://www.busstidningen.se/2012/05/23/mer-busstrafik-i-blekinge/

Muk

Under tiden jag bodde i Blekinge jobbade man på annat sätt. Då drog man ner på trafiken och ökade priset, samtidigt som man blev förvånad över att antalet resande minskade. Kul om man lyckas ta sig ur den nedåtgående spiralen.  :)

Bussmicke

Verkar mest vra stadstrafik som utökas. Vore kul om man satsade mer på överiga landsbygdslinjer utom 600. Runt Sölvesborg och Olofström det det nästan löjligt gles trafik på en del linjer.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

1896

Verkligen kul att höra att någon trafikhuvudman tänker framåt.  :)

Erol

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2012, 00:07:09 AM
Verkar mest vra stadstrafik som utökas. Vore kul om man satsade mer på överiga landsbygdslinjer utom 600. Runt Sölvesborg och Olofström det det nästan löjligt gles trafik på en del linjer.

Vad jag förstår utökar det runt Sölvesborg ner mot Listerlandet.

Cyklisten

Skånetrafiken höll på att utöka och gjorde reklam för nya linjer, sträckningar och bättre turtäthet och nu ska man helt plötsligt dra ner rejält på vissa ganska viktiga sträckor.

Jan

Citat från: Cyklisten skrivet 24 juni 2012, 19:25:08 PM
Skånetrafiken höll på att utöka och gjorde reklam för nya linjer, sträckningar och bättre turtäthet och nu ska man helt plötsligt dra ner rejält på vissa ganska viktiga sträckor.
Dessa linjer kommer man nog inte att röra.
I branschen i 40 år