Expressbussar i Borås i dag 20 maj - mest Swebus

Startat av Staffan Sävenfjord, 20 maj 2012, 22:38:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

I dag var det mycket resande efter långhelgen och därför lite udda existenser bland expressbussarna i Borås. Jag skall med en gång påpeka att jag inte tagit med Bus4yous bussar. Inte för att jag har något emot dem - tvärtom - men de visas såpass ofta ändå här.

Klockan 13.05 avgick Swebus linje 830 till Stockholm. Ordinarie buss var:

Sohlberg körde extrabussen och valde att köra ut den "från fel håll".

Klockan 13.55 avgick Swebus linje 857 till Västervik.

Förstärkningen kördes av Ellös Buss.

Sedan var det 14.30 då Swebus linje 830 gick några minuter sent till Göteborg.

Klockan 15.00 gick GoByBuss linje 500 till Stockholm. Det var lite problem med bussen eftersom den läckte luft och dessutom fungerade skyltningen bara sporadiskt.

Klockan 15.15 exakt på tid gick Swebus linje 830 mot Stockholm.

Den var förstärkt av en MAN från Vadstena Buss.

Klockan 16.05 gick linje 777 mot Göteborg.

Klockan 16.35 gick nästa GoByBus på linje 500 till Stockholm.

Klockan 16.40 gick en buss som jag först trodde var en förstärkning till Swebus avgång mot Göteborg 16.45 men det visade sig vara den tur som Ceris Resor kör som anslutning till Tallink/Silja och som även går att boka via Svenska Buss. Bussen är fd Strömstad-Tanum Buss men ägs nu av Evobus Sverige i Vetlanda. Den är förmodligen inhyrd av Ceris som ersättning för den buss som brann vid Bergslagsgatan i Göteborg för ett par månader sedan, alltså den branden när sju bussar totalförstördes.

Swebus 16.45 på linje 830 till Göteborg kom dock lite senare:

Slutligen bussen som gick på Swebus linje 777 till Stockholm klockan 16.55.

Björn Lövdahl

Full rulle idag kan man säga. Cityterminalen i Stockholm var nästintill kaosartad idag.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

yngrot

Det förklarar varför jag såg dig i går Staffan men inte 17 vinka du fast jag nästan veva armen av mig   ;D  nästan nere vid Söderbro..   Synd du inte tog med Bus4you  så ofta visas de väl inte tycker jag
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 21 maj 2012, 09:31:33 AM
Det förklarar varför jag såg dig i går Staffan men inte 17 vinka du fast jag nästan veva armen av mig   ;D  nästan nere vid Söderbro..   Synd du inte tog med Bus4you  så ofta visas de väl inte tycker jag

Om du såg mig vid Söderbro i går så var det inte mig du såg såvida jag inte körde bil. Jag var aldrig så långt från Resecentrum i går men däremot i fredags.

yngrot

Ja jisses  så jag blanda i hop det så klart i fredags .. ibland är hjärnan på fel ställe.   ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina