I Kringelstan

Startat av Mr G, 20 maj 2012, 22:18:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Hittar den här bilden i skräplådan. Alldeles för ljus blev den, så den ratades omgående. För om man kollar i en vanlig diaprjektor syns inte mycket alls. Men med Photoshop kommer detaljerna fram. Tyvärr förstärks också damm och repor, så det får man leva med, annars var snäll och bläddra till nästa bild.
吉先生

AGR

En av CFarna med plattform bak,kommer från Eskilstuna.FD SOAB 12.
Mvh AGR

yngrot

Trevlig bild ändå Mr G   

Linjeskylt på sidan 4/7B  gick den på 2 linjer efter varandra eller är dessa linjer hopslagna ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

bjorn_k

Damen har iaf kort kjol :) (eller hudfärgade/aprikos byxor :-O)

På ajFån

Ulf Broman

Citat från: AGR skrivet 21 maj 2012, 07:54:33 AM
En av CFarna med plattform bak,kommer från Eskilstuna.FD SOAB 12.
Mvh AGR

Enligt Forsbergs bok om EOT så skall D209 ha blivit SOAB nr 19.

AGR

En bild på D209=SOAB 12. Bokfel eller omnumrering?

Mvh AGR

Mats Karlsson

2:an i 12 ser ut att vara ditklistrad. Kan bussen ha omnumrerats från 19 till 12?

Björn Forslund

Citat från: Mats Karlsson skrivet 22 maj 2012, 11:33:02 AM
2:an i 12 ser ut att vara ditklistrad. Kan bussen ha omnumrerats från 19 till 12?

Märkligt, för om numret hängde med vid SL-övertagandet skulle det vara 7912, vilket var en CR76:a.
Har för mig att plattforms CF var numrerade 15-19 så tvåan verkar lite mysko.

Ulf Broman

Citat från: Björn Forslund skrivet 22 maj 2012, 11:49:01 AM
Märkligt, för om numret hängde med vid SL-övertagandet skulle det vara 7912, vilket var en CR76:a.
Har för mig att plattforms CF var numrerade 15-19 så tvåan verkar lite mysko.

På den första bilden i tråden så tycker jag det syns att den hade 7914 som SL-nummer (där 14 inte har likhet med varken 12 eller 19).
Kan 12 betyda något annat (plats i garaget eller på garageplan?)?

Björn Forslund

Kollade SL:s vagnförteckningsblad och 7914, 7919 samt 7921 var plattforms-CF. Den som är märkt "12" är alltså 7914.
"12" måste ha någon annan betydelse, eftersom 12 var en CR76.

Anders Forsberg

Fanns väl kreativ "ungdom" även förr !!!  ::)

Annars så är uppgiften om nr 19 från förteckningen i Helbyggda Scania-bussar. Tror siffran är på klistrad av någon annan.

Anders F

Björn Forslund

Jag hittade en annan bild från SOAB:s garageplan där två CF-bakar med nummer 21 o 22 i samma snitt står bredvid varandra. Ingen av dessa stämmer med senare numrering. Det kan vara nummer som bestämmer vilken rampplats bussen ska stå på.

AGR

Kollade på mina SOAB bilder siffrorna verkar var ditsatta av något skäl som även jag undrar över. Finns även på H24 i Södertälje och på BF med regnr BB388 och internr 16
Mvh AGR

Björn Forslund

Citat från: AGR skrivet 23 maj 2012, 11:17:19 AM
Kollade på mina SOAB bilder siffrorna verkar var ditsatta av något skäl som även jag undrar över. Finns även på H24 i Södertälje och på BF med regnr BB388 och internr 16
Mvh AGR

Kan vara så att man hade en väldig blandning av bussar en period, och kanske var det nödvändigt med strikt sortering så de hamnade på lämplig rampplats med passande koppling?

John

Var det inte några av dessa som hamnade på Arlanda som flygplatsbussar??

John.