Kommande till Arriva STHLM - OmniLink i stora lass

Startat av Mikey, 19 maj 2012, 23:12:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikey

Kanske har varit uppe förr, men i så fall kommer det igen då jag inte kan hitta det:

Polackerna har infon,
Arriva 7588, enligt bildinfo
Arriva 7572 och syskon.
Och så en rejäl fordonslista. Förhoppningsvis är den korrekt, för hemsidan hade för det mesta rätt när de lade ut inventarienummer och registreringsnummer för de nya Märstavagnarna i höstas. Min polska är inte heller så bra, men det står nånting om att det skall komma 90st nya Linkar. Stämmer det?

Bussmupp

Det jag vill säga om detta är för grovt för att skriva på forumet så jag nöjer mig med dessa:  :o >:( :-X

Varför ska man alltid få fler vagnar man inte gillar?

Peter Rost

Min dators översättningsprogram säger att det är: Drygt 90 stycken 13,7 - meters Scanior som Arriva beställt. Det står även något om att den fjärde veckan i april avgick ett antal korta Scanior för "Nobiny" - vet inte om det är Nobina som avses, lite svårt att tyda korrekt.

/Peter

Mats Karlsson

virtual1

Mats Karlsson

Citat från: virtual1 skrivet 20 maj 2012, 11:10:37 AM
Eller väldigt ospännande...
Jag tänker på livscykelkostnad, grundkvalitet och trygghet för vårt land och inte subjektivt!

tågluffaren

Citat från: Peter Rost skrivet 20 maj 2012, 05:36:08 AM
Min dators översättningsprogram säger att det är: Drygt 90 stycken 13,7 - meters Scanior som Arriva beställt. Det står även något om att den fjärde veckan i april avgick ett antal korta Scanior för "Nobiny" - vet inte om det är Nobina som avses, lite svårt att tyda korrekt.

/Peter

Det är Nobina som avses.

tågluffaren

Robban N

Citat från: tågluffaren skrivet 20 maj 2012, 15:47:14 PM
Varför skyltar 7588 linje 2 Abrahamsby?
Jag mötte i måndags eftermiddag tre stycken glänsande (nya?) OmniLink i SL-rött körandes i rad på E4 strax söder om Märsta, dessa färdades norrut och hade också såndär lustig skyltning. 2 Abrahamsby var det på två tror jag, samt någon annan destination och linje på den sista, lika lustig den.

Mikey

Testskyltning. Har sett många vagnar med den skyltningen. När det är matriser så står det ofta "Industribuss" eller "Mjörn" innan leverans.

virtual1

Ja, den borde skyltat 646 Abrahamsby istället ;-)

Måns Johannesson

Citat från: Mikey skrivet 19 maj 2012, 23:12:13 PM
Min polska är inte heller så bra, men det står nånting om att det skall komma 90st nya Linkar. Stämmer det?

94st enligt pressmeddelande från Scania, enligt uppgift på den polska sidan är 60st 13,7 meter boggi.
Vidare skall man ha 77st VDL (21st 13,7 meter och 56st 14,5 meter).
Kvar blir då 52st okända vagnar då Arriva sagt att det skall bli 223 nya vagnar.

/Måns

Mikey

Citat från: Måns Johannesson skrivet 20 maj 2012, 17:23:39 PM
94st enligt pressmeddelande från Scania, enligt uppgift på den polska sidan är 60st 13,7 meter boggi.
Vidare skall man ha 77st VDL (21st 13,7 meter och 56st 14,5 meter).
Kvar blir då 52st okända vagnar då Arriva sagt att det skall bli 223 nya vagnar.

/Måns

Tack! Är det inte 52st begagnade Citaro/OmniLink man skulle hämta i Holland, eller avser dessa 223 vagnar endast fabriksnya byggen?

Jacob

Men gud vad trevligt med mer Omnilink till Arriva, eller hur Mikey? ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Mikey

Citat från: Jacob skrivet 20 maj 2012, 17:32:33 PM
Men gud vad trevligt med mer Omnilink till Arriva, eller hur Mikey? ;)

//Jacob

Jag försöker hålla mig positiv inför att det är nya OmniLink, och inte gamla vagnar av 1a generation ;)