Huvudmeny

En dag i Uppsala

Startat av Bussmupp, 19 maj 2012, 21:36:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmupp

Det vart några bilder idag när man gjorde en dagsresa till Uppsala, just för att digga. Enjoy!

Ett höftskott:

Har ingen aning om varför jag fotade denna, men här är en OmniCity för er som giller dem:

Ytterligare ett höftskott:

Hann dock inte fota någon av ULs röda Volvo vagnar, men jag såg en vit/lila randing Scania åka förbi Centralstationen. Någon som vet vilken jag menar? Hann tyvärr inte fota den heller.

tågluffaren

Ja, KR Trafiks Scania Scala. Lacken är från Jämtland.

Niclas Rosenius

KR 67 eller 68 är det du menar, 61 är blåvit randing.

//Niclas

Bussmupp

Tack så mycket. Då vet man det också. :)

Jacob

Citat från: Bussmupp skrivet 19 maj 2012, 21:36:13 PM
Har ingen aning om varför jag fotade denna, men här är en OmniLink för er som giller dem:

Detta är en OmniCity!

Jaså du åkte gammal gasbuss, hoppas du satt längst bak och njöt av motorljudet ;)

Den här bilden måste du ha tagit sekunderna innan jag tog min, titta på tjejen i jeansjacka som står närmast den svarta A3-pelaren på din bild, så ser du att hon just går på bussen på min bild!

Sammanträffanden är alltid roligt :)

Observera också att man ändrat A:et i Alunda från helt kantigt (som på datorn) till ett mer rundat!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bussmupp

Citat från: Jacob skrivet 20 maj 2012, 00:02:22 AM
Detta är en OmniCity!

Jag trodde det från början, men för mig ser både OmniLink och OmniCity ledvagnar likadana ut.  ;)

Citat från: Jacob skrivet 20 maj 2012, 00:02:22 AMJaså du åkte gammal gasbuss, hoppas du satt längst bak och njöt av motorljudet ;)

Jajamen, visst gjorde man det. Bra motorljud, men j***ar vad varmt det blev.

Citat från: Jacob skrivet 20 maj 2012, 00:02:22 AMDen här bilden måste du ha tagit sekunderna innan jag tog min, titta på tjejen i jeansjacka som står närmast den svarta A3-pelaren på din bild, så ser du att hon just går på bussen på min bild!

Sammanträffanden är alltid roligt :)

Observera också att man ändrat A:et i Alunda från helt kantigt (som på datorn) till ett mer rundat!

//Jacob

Nämen, där ser man. Vad kul.