Del 2 Åseda - Orrefors - Nybro - Tvärskog - Ljungbyholm...(Bilder)

Startat av Patrik, 17 maj 2012, 09:32:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan

www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Mikey

Tack för ett trevligt reportage. Gillar de snygga gula bussarna extra mycket! (Bortsett från BUF137 då...)

yngrot

Verkligen härliga bilder och KLT är ju inte heller ofta med  ryser dock vid tanken på BUF 137  men den har ju rätt många extraljus  går den linjen i mörka trakter tro ??  Busstypen är väl i första hand stadsbuss ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Tonniiie

Önskade bara att dessa bilder inte tog slut :)

Tack för dessa underbara bilder. Har du fler så tveka inte på att lägga upp dem :)

Sundås

Tack Patrik för ett fantastiskt trevligt bildsvep!  :)

Dessa Kutsenitsar är tämligen välfungerande i den skoltrafik de trafikerar. Finns ett par stycken sådana i vår ägo, två i Nybro kommun och en i Emmaboda.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Sundås

Kan ju påpeka det även här - DEE695 tillhör numera Flexbuss, sedan halvårsskiftet förra året. :)

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: Sundås skrivet 24 maj 2012, 00:18:33 AM
Kan ju påpeka det även här - DEE695 tillhör numera Flexbuss, sedan halvårsskiftet förra året. :)

Er alle busser som Dacke benytter til rutetrafik overført til Flexbuss?.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Sundås

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 24 maj 2012, 07:53:53 AM
Er alle busser som Dacke benytter til rutetrafik overført til Flexbuss?.

Stämmer!

Koncernen har renodlat affärsområdena beställningstrafik och samhällsbetald trafik, vilket gör att all linjetrafik som fanns i DackeBuss (Långasjö/Emmaboda, Lessebo och Alstermo) nu ligger under Flexbuss.

Det som finns kvar i DackeBuss är turistbussarna (märkta DackeBuss och StensöBuss, tolv stycken) samt resebyråverksamheten (som ju bedrivs i dottebolaget DackeResor AB).

Bussmicke

Hmm,  tyckte mig se Dackebussmärkta bussar i Växjö i förrgår..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Det är egentligen mer bolagstekniskt, man har inte brytt sig om att märka om bussarna alls, det finns liksom ingen mening med det.

Bussmicke

Men de är Omreggade i CBR. kollade en buss på skoj och såg det.
Mina dackebilder från denna resa sorteras därför under Flexbuss även om jag hade föredragit tvärtom för allt.
Flexbuss hade ju småbussarna kunnat gå under..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2012, 00:17:37 AM
Men de är Omreggade i CBR. kollade en buss på skoj och såg det.
Mina dackebilder från denna resa sorteras därför under Flexbuss även om jag hade föredragit tvärtom för allt.
Flexbuss hade ju småbussarna kunnat gå under..

I dagsläget finns cirka 20 fordon reggade på Dacke Buss - varav cirka 15 är bussar.

Nu är det nog dessvärre så det kommer vara framöver, även om det kunde varit praktiskt att behållt det som det var. :)