En Metropol på Långsjö torg

Startat av Mr G, 14 maj 2012, 19:54:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Det är inte bara registreringsskylten som skvallrar om att bilden är arrangerad. För inte har väl den komsumloggan någonsin varit samtida med SS linje 64? Vill f ö minnas att postkontoret som syns hette Älvsjö 3.
吉先生

HJP

Citat från: Mr G skrivet 14 maj 2012, 19:54:35 PM
Det är inte bara registreringsskylten som skvallrar om att bilden är arrangerad. För inte har väl den komsumloggan någonsin varit samtida med SS linje 64? Vill f ö minnas att postkontoret som syns hette Älvsjö 3.
Även de gula markeingarna på trotoarkanten skvallrar. Där stod jag och andra med H32:or på linje 141, åtskilliga gånger.
Bilden är snygg, även om den är arrangerad. Men en vän av ordning, undrar ju varför bussen är "omärkt"  ???

HJP

Gunnar D

Är den inte "D-märkt"? Backspeglarna är nyare samt att linje 64 körde inte den vägen i "slingan" utan i den östra körbanan där även hpl var.

/Gunnar

bjorn_k

Inte Långsjö torg ute i rimboskogen? :-)

På ajFån

Lars-Håkan_E

Ja här är det inte mycket likt idag, förutom att huset står kvar där en scoutkår huserar numera, gatan är återvändsgränd och parkering.

Mr H

Man kan lugnt säga att Spårvägsmuseets Metropol har en bit kvar till den fronten!

Mr H

Gunnar D

Citat från: Mr H skrivet 14 maj 2012, 22:00:20 PM
Man kan lugnt säga att Spårvägsmuseets Metropol har en bit kvar till den fronten!

Mr H

Visst är fronten ovan snygg men regnr verkar specialbeställt  ;)

/Gunnar

Mats Karlsson

Bilden visar uppenbarligen Svenska Spårvägssällskapets Metropol som registrerades D122 år 1972. 1973 blev den FOM292. Jag gissar att bilden är tagen sommaren 1972.

Björn Forslund

Citat från: Mats Karlsson skrivet 15 maj 2012, 08:45:24 AM
Bilden visar uppenbarligen Svenska Spårvägssällskapets Metropol som registrerades D122 år 1972. 1973 blev den FOM292. Jag gissar att bilden är tagen sommaren 1972.

Jovisst är det 5122. Den hade tidigare regnummer A75122 så man lyckades iaf behålla de sista siffrorna vid D-registreringen.

TobbeH

Postloggan som sitter på huset är också för ny.
Produktionssupport Nobina Charlottendal

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 14 maj 2012, 21:16:42 PM
Är den inte "D-märkt"?

/Gunnar
Uppenbarligen, av flera svar att döma  :)

HJP