Olycka nära Arlanda

Startat av Wetjo, 13 maj 2012, 20:15:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MM

En Ceris.

Förmodligen anslutningsbussen från Åbo-färjan som jag skrev i en annan tråd om samma sak. Passar in tidsmässigt sett.

Lämnade Värtahamnen 18.45.

lil-sis

Svår krasch är väl lite att ta i när inte ens folk på bussen verkar vara fruktansvärt upprörda. Chockade såklart, vem skulle inte bli det.

bisquit

Det är Ceris 41. Som Förolyckats. En Setra S431DT årsmodell 2005

lil-sis

Citat från: bisquit skrivet 13 maj 2012, 20:43:55 PM
Det är Ceris 41. Som Förolyckats. En Setra S431DT årsmodell 2005

Har bussen avlidit?

Niclas Rosenius

Direkt från olycksplatsen kan jag rapportera att det har gått iväg i alla fall en helikopter till Akademiska Sjukhuset plus runt 5 st ambulanser medans jag varir här.

Just nu har man lastat 2 av Högbergs bussar med kvarvarande passagerare som precis rullat iväg.

Bilder kommer senare.

//Niclas

lil-sis

Rapporter inifrån bussen (ja alltså resenärer) säger inga skador i bussen, däremot i personbilarna som krockade med varandra i samband.

Dson

Vad jag fått höra blev föraren akut sjuk (osäker på hur allvarligt sjuk dock), men att andreföraren fick tag på ratten och på så vis kunde lindra avåkningen lite.
Bilarna som krockade ska ha gjort det i samband med avåkningen, då ena bilen saktade in och blev påkörd bakifrån.

Danne B.

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 13 maj 2012, 21:50:41 PM
Direkt från olycksplatsen kan jag rapportera att det har gått iväg i alla fall en helikopter till Akademiska Sjukhuset plus runt 5 st ambulanser medans jag varir här.

Just nu har man lastat 2 av Högbergs bussar med kvarvarande passagerare som precis rullat iväg.

Bilder kommer senare.

//Niclas

Enligt vad jag hörde av en bärgare lyfte helikoptern tom och återgick då ingen behövde flygas in.

//Danne

Niclas Rosenius

Citat från: Danne B. skrivet 14 maj 2012, 00:31:56 AM
Enligt vad jag hörde av en bärgare lyfte helikoptern tom och återgick då ingen behövde flygas in.

//Danne

Det lyfte i alla fall en ambulanshelikopter från olycksplatsen som tillhörde Stockholms län och flög mot Uppsala och det finns ju inte nån anledning för den att flyga till Uppsala om man inte har någon skadad.

//Niclas

Danne B.

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 14 maj 2012, 14:43:16 PM
  Det lyfte i alla fall en ambulanshelikopter från olycksplatsen som tillhörde Stockholms län och flög mot Uppsala och det finns ju inte nån anledning för den att flyga till Uppsala om man inte har någon skadad.

//Niclas

Okej! Där ser man.

//Danne

Peter Elmheden

Idag ser bussen ut så här (något suddig mobilbild, såg inte hur dålig den blev förrän nu):

Står hos Volvo Truck Center i Häggvik.

Jacob

Läste om det i aftonbladet idag på flyget hem. Lite lustigt att de först skriver att det fanns ett 30-tal passagerare i bussen, och en rad senare skriver de att bussen var fullsatt. Svårt att tro att en S431a bara tar 30 pers.. (stod så i papperstidningen)

Citerar från tidningen: "Dubbeldäckaren från Ceris Resor var fullsatt när den styrde norrut med ett 30-tal passagerare"

Stod också att 5 pers skadades men ingenting allvarligt. Tur att det gick så pass bra som det gick, kunde ju ha varit en dödsolycka.

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!