Solen glimmar blank och trind ...

Startat av Mr G, 13 maj 2012, 11:28:10 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lars-Håkan_E

Tror att -80 talets förare skulle varit jätteglad över en Maxci i utbyte mot vingelpellen B59, att köra en sådan på en 63* linje uppåt Roslagen var ingen höjdare, då var Bussingen stadig även om det inte gick fort.

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 13 maj 2012, 20:52:13 PM
Nu är jag inte så hemma på gatunamnen i Norrtälje, men när jag kollar Google Map och bilderna där, så tror jag att du är inne på rätt spår. Büssingen trafikerar nämligen linje 625, och jag tror att den just är på väg att lämna Norrtälje för färd mot Jarlaplan.

H32 på linje 625 i Norrtälje var bortom min fantasi! Det finns ingen annan bild från detta tillfälle där linjenr syns?

/Gunnar

Mr G

Citat från: Gunnar D skrivet 14 maj 2012, 08:13:11 AM
H32 på linje 625 i Norrtälje var bortom min fantasi! Det finns ingen annan bild från detta tillfälle där linjenr syns?

/Gunnar

Den här bilden hade överlevt genom att hamna i skräplådan, så vilka övriga bilder jag tog den dagen, vet bara den som som sitter och ruvar på mina bilder. På bilden nedan, visad här om dan, från Jarlaplan som jag tror är tagen samma månad, ser man också att en H32 står beredd att göra en insats i Roslagstrafiken. Hade jag stått ett par meter åt vänster hade vi kanske vetat vilken linje den skulle ut på.

吉先生

Gunnar D

Citat från: Håkan_E skrivet 13 maj 2012, 23:43:11 PM
Nej det var inte helt optimalt, men bussar från innerstadshallarna förekom ända till slutet på -80 talet på fredagar o söndagar under säsong, CR 111 och CR 112 och ve o fasa Volvo B59 :-X

Även H46 (CR110LS) ska ha provats i Roslagstrafiken iaf 1971. Det var väl det de var ämnade för ursprungligen.

/Gunnar