Röda bussar trafikerar röda hållplatser

Startat av Ersa, 13 oktober 2007, 17:01:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Som Jessika tidigare skrev var 2771 idag ute och körde i Umeå. Här kommer bilder från imorse:

Nej, jag har inte klättrat. Jag står på ett stadigt staket och håller kameran högt.

Fick man några kommentarer då? Jo, då Umeå bebos av många beresta och inflyttade var en hel del som hade roligt åt färgen.
"Jaha, det här blir spännande. Hamnar jag i Ersboda, eller på Sergels torg tro? Haha!"

virtual1

Citat
Fick man några kommentarer då? Jo, då Umeå bebos av många beresta och inflyttade var en hel del som hade roligt åt färgen.
"Jaha, det här blir spännande. Hamnar jag i Ersboda, eller på Sergels torg tro? Haha!"

Eller kanske förbi Sergels Torg och vidare till Djurgården? ;-) - kan inte låta bli att visa den här halvmisslyckade bilden
på en annan 69:a i en helt annan stad, men precis lika mycket Omni och också förflyttad från samma tidigare hemmabas =)

Jessika

Citat från: Verspieder skrivet 13 oktober 2007, 17:01:42 PM

Jättefina bilder! Kul att se! Och jag kan tänka mig att folk hajjar till. Det gjorde man ju också när "Den Röda Bussen" gick till Holmsund/Obbola. Som sagt, kul med lite färg i stan igen! :D
/Jessika

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Ersa

Citat från: Jessika skrivet 13 oktober 2007, 19:32:47 PM
Jättefina bilder! Kul att se! Och jag kan tänka mig att folk hajjar till. Det gjorde man ju också när "Den Röda Bussen" gick till Holmsund/Obbola. Som sagt, kul med lite färg i stan igen! :D
/Jessika

Med "den röda bussen" menar Jessika en av Volvos lånebussar, B9S-buss nr 2. SL-lackade UDX894 som tigigare gått som lånebuss åt bl.a KR Trafik Östhammar och PTS AB i Stockholm.
Tyvärr inte i trafik idag efter en brand. :( Kommer inte åt bilregistret just nu, men jag antar att den är på väg att avregistreras. Synd. Jag hade gärna velat experimentera med B9S i Umeå stadstrafik för att jämföra dem med Scania OmniCity. Särskilt i halka.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 14 oktober 2007, 05:33:02 AM
Med "den röda bussen" menar Jessika en av Volvos lånebussar, B9S-buss nr 2. SL-lackade UDX894 som tigigare gått som lånebuss åt bl.a KR Trafik Östhammar och PTS AB i Stockholm.
Tyvärr inte i trafik idag efter en brand. :( Kommer inte åt bilregistret just nu, men jag antar att den är på väg att avregistreras. Synd. Jag hade gärna velat experimentera med B9S i Umeå stadstrafik för att jämföra dem med Scania OmniCity. Särskilt i halka.

Tja, den är inte i speciellt dåligt skick, "bara" fronten som är skadad o mest då inne i bussen med... finns ingen anledning att inte repa den!

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 14 oktober 2007, 11:03:27 AM
Tja, den är inte i speciellt dåligt skick, "bara" fronten som är skadad o mest då inne i bussen med... finns ingen anledning att inte repa den!

Det var goda nyheter! :D