Tillbaka på hemmaplan

Startat av Mr G, 09 maj 2012, 19:00:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

+?

I januari 1973 (eller kanske lite tidigare) var H23-orna tillbaka i den trafik som de en gång i tiden hade beställts för, dvs på Essingelinjen. Vid bildtillfället sköttes all trafik på 56:an av H23:or, jag minns inte längre hur lång period detta pågick, men jag tror inte det var särskilt länge.

Så vid den här tidpunkten bör alltså H23:orna ha varit tillbaka i Hornsberg efter att först ha funnits i Nyboda i flera år, och sen ett kort tag spritts för vinden till olika hallar, Råsta åtminstone, och kanske fler. Det till H23 passande smala typsnittet i linjerullarna har också blivit utbytt, är det CF-siffror från Råsta tro? Inte raketsiffror väl? Den här ombyggnade av skyltskåpet var väl ändå ok, även om siffrorna är fula.
吉先生

Gunnar D

H23 med vad som sedan blev "Huddingeplacering av de nya regnr" har jag aldrig sett förut!

/Gunnar

L-O A.

Jobbade i Hornsberg åren 1970 - 1980, en placering på 56:an. Tjatade varje dag på vagnfördelaren att få H23.
H23 var en härlig vagn att köra men den var inte avpassad för handikappade eller för barnvagnar, vad gjorde det när man fick köra H23.

L-O A  ;D

John

Just 5431 har jag för mig hängde med ganska länge kanske bland dom sista H23 i trafik? Har för mig att den va ganska trött där på slutet med all rätt  ;)

John.

christian berg

Nej, 5431 stod redan 75/76 på Hornsbergs gård och såg ledsen ut tillsammans med 5429 och 5439, men jag tror att de slopades först 1977. Däremot var nog 5432 och 5433 bland de sista som försvann.

Hälsningar

Christian B

John

Helt rätt kollade i ett gammalt album här hemma där har jag en bild när nämda vagnar stod bredvid varandra i Hornsberg och ser väldigt ledsna ut. Kom dom från Råsta då kan inte påminna mig att jag såg dom i trafik i Hornsberg innan uppställningen där?

John.

Peter Rost

5431 ställdes av någon gång mellan maj - september 1975. Samma år (75-10-28) förslagen skrot pga motorhaveri, och dålig kondition.

/Peter