Nobina 6131 i trafik(?) i Södertälje [Bild]

Startat av Joakim Wahlberg, 07 maj 2012, 19:22:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Bussen såg jag redan i fredags, fast då på 748X. Nu verkar den ha hittat sig in i staden också... Synd!

Nobina 6131 vid Södertälje C tidigare idag. Vi får hoppas någon busschaufför som får den på 784an råkar köra in till Hölöskroten ::) ;D
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

P.Ek

Då fotade jag den när den körde sin sista vecka (för tillfället?) i Norrtälje, förra tisdagen. Nu när det kommer så många Östgöta-B9S till Norrtälje så behövs väl inte 6131, kanske inte 6130 heller.

Nog är det lite för tidigt för 6131 att gå till skrot (7 år, från 2005) även om man kanske skulle föredra det ;) Tidigare tänkte jag Södertälje som en B9S-fri stad men nu är det väl slut på det...

//P.Ek :)

Bussmicke

MerB9S till folket.  En ytterst diggabel vagntyp.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 08 maj 2012, 12:30:44 PM
MerB9S till folket.  En ytterst diggabel vagntyp.

I sl-utförande är det väl en av de tristaste busstyper som finns ur fotosynpunkt skulle jag vilja säga, men kommer det fler med nya 8900chassit så kanske jag kan ändra mig :)

Jacob

Citat från: virtual1 skrivet 08 maj 2012, 12:36:03 PM
I sl-utförande är det väl en av de tristaste busstyper som finns ur fotosynpunkt skulle jag vilja säga, men kommer det fler med nya 8900chassit så kanske jag kan ändra mig :)

De bästa B9S som finns är Keolis 63xx som förut trafikerade 677 mellan Norrtälje och Uppsala. Annars HATAR jag de nya B9Sen på 677, men alla gamla B9S är helt underbara, så länge det är "volvostolar" och inte Vogelstolar eller något annat tjafs!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Bese001

Citat från: P.Ek skrivet 07 maj 2012, 20:20:33 PM
Då fotade jag den när den körde sin sista vecka (för tillfället?) i Norrtälje, förra tisdagen. Nu när det kommer så många Östgöta-B9S till Norrtälje så behövs väl inte 6131, kanske inte 6130 heller.

Nog är det lite för tidigt för 6131 att gå till skrot (7 år, från 2005) även om man kanske skulle föredra det ;) Tidigare tänkte jag Södertälje som en B9S-fri stad men nu är det väl slut på det...

//P.Ek :)
6130 flyttades till Kallhäll 2012-04-20